عصر بازار

شرط رونق پاییزی در بازار سرمایه

عصر اعتبار- یک کارشناس بازار سرمایه می‌گوید اگر نقدینگی به بازار سرمایه برسد با پایان شرایط خاص شهریور ماه و شروع پاییز، بازار سرمایه شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.

شرط رونق پاییزی در بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، درباره‌ی وضعیت این روزهای بازار سرمایه، اظهار کرد: افت شاخص در شهریورماه مربوط به بحث تقویمی حوزه سرمایه‌گذاری است. در شهریورماه همزمان با پایان سال مالی، شرکت‌های کارگزاری و سرمایه‌گذاری برای تسویه اعتباری مشتریان‌شان اقدام می‌کنند و سمت عرضه از تقاضا سنگین‌تر می‌شود.

    وی ادامه داد: در حال حاضر بازار در شرایطی است که اصلاح قیمتی خوبی انجام داده و من بر این باورم که اگر شرایط خاص شهریورماه به پایان برسد در پاییز می‌توان انتظار رشد بازار سرمایه را داشت. البته موضوعاتی مثل انتخابات ریاست جمهوری و کاهش مجدد نرخ سود بانکی را پیش‌رو داریم که این موضوع در بازار سرمایه تاثیر خواهد گذاشت، اما در کل چشم‌انداز مثبتی تا پایان سال وجود دارد.

    بحرالعلوم اضافه کرد: بحث اصلی، موضوع نقدینگی است. نقدینگی در بازار تعیین‌کننده روند قیمت‌هاست. اگر سازوکاری برای افزایش نقدینگی بازار پیش‌بینی شود طبیعتا افزایش نقدینگی در کنار عواملی که ذکر کردم شرایط خوبی را برای بازار متصور خواهد شد، اما اگر نقدینگی به وجود نیاید سمت عرضه سنگین‌تر خواهد شد و شرایطی که در مدت اخیر وجود داشت تداوم پیدا می‌کند.

    مدیر عامل کارگزاری بانک مسکن درباره‌ی سیاست سازمان بورس در مورد صندوق‌هایی با درآمد ثابت نیز گفت: فعلا سیاست سازمان بورس این است که بخشی از نقدینگی صندوق‌های با درآمد ثابت را با سازوکاری وارد بازار کنند در این مورد پیشنهادهایی از طرف ما و شرکت‌های تامین سرمایه به سازمان بورس ارائه شده که اگر در آینده نزدیک مورد تایید سازمان قرار گیرد یک بخش از نقدینگی از طریق صندوق‌های با درآمد ثابت به بازار تزریق می‌شود.

    وی افزود: به نظر من با معادلاتی که وزیر اقتصاد و دارایی پیش بینی کرده و با سیاستهای دولت، چشم انداز بازار سرمایه از اواخر سال جاری به بعد متفاوت از سنوات گذشته و مثبت خواهد بود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی