عصر بازار

قیمت طلای جهانی بهبود یافت

عصر اعتبار- طلا پس از اینکه روز جمعه به پایین‌ترین حد دو هفته اخیر سقوط کرد، در معاملات روز جاری تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار اندکی بهبود یافت.

قیمت طلای جهانی بهبود یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات بازار سنگاپور 0.4 درصد رشد کرد و به 1315.60 دلار رسید که فاصله چندانی با قیمت 1306.26 دلار روز جمعه نداشت.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.7 درصد رشد کرد و به 1318.90 دلار رسید.

    بازار طلا در آستانه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا محتاط مانده و این امر مانع رشد بیشتر قیمتهای این فلز ارزشمند شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، انتظار می رود بانک مرکزی آمریکا پس از نشست سیاست پولی که روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار می شود، نشانه روشنی از زمان افزایش نرخهای بهره ارائه کند. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده اند نرخهای بهره آمریکا در سال جاری میلادی افزایش پیدا می کند اما تنها یک دور افزایش وجود خواهد داشت که در دسامبر انجام می گیرد.

    طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر با پشتیبانی ارزش دلار، قیمت طلا را تحت فشار بیشتری قرار می‌دهد.

    بارناباس گان، تحلیلگر بانک OCBC در گزارشی اعلام کرد طلا هفته گذشته به دلیل این حقیقت که بازار در انتظار نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا بود، نوسان داشت و انتظار می رود قیمتهای طلا در آستانه این نشست همچنان نوسانی بماند.

    شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب 0.2 درصد نزول کرد و اُفت این ارز در اوایل معاملات روز دوشنبه از قیمت طلا حمایت کرد. بازگشت سرمایه گذاران چینی از تعطیلات هم عامل دیگری بود که از قیمتهای طلا پشتیبانی کرد.

    بازار همچنین در انتظار نشست سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن است که ممکن است تصویب تدابیر محرک مالی بیشتری را به همراه داشته باشد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری بیش از دو درصد صعود کرد و به 19.17 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری بیش از یک درصد صعود کرد و به 1027.80 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم با یک درصد افزایش، 677.72 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی