عصر بازار

اجرای پروژه ۴۵۰ میلیون دلاری تولید مشتقات نفتی در ارس شروع شد

عصر اعتبار- با حضور اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عملیات اجرایی پروژه تولید بنزین، گازوئیل، انواع روغن و پالایش نفت خام با ظرفیت تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه و با سرمایه گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری در منطقه آزاد ارس شروع شد.

اجرای پروژه ۴۵۰ میلیون دلاری تولید مشتقات نفتی در ارس شروع شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، اکبر ترکان در آیین افتتاح فاز نخست و کلنگ زنی فاز دوم پالایشگاه رهام در این منطقه آزاد با بیان اینکه می خواهیم در مناطق آزاد با اهرم 'تجارت' موتور صنعت را به حرکت درآوریم ، گفت: موتور حرکت صنعت کشور باید تابع تقاضای بازار باشد.
    وی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت، 2 سیاست 'فشار عرضه' و 'کشش تقاضا' وجود دارد ، افزود: ما سعی کردیم در مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد ارس که صنعتی ترین منطقه آزاد کشور است، روش کشش تقاضا را اجرا کنیم.
    ترکان با بیان اینکه مناطق آزاد با هدف الگوسازی ایجاد شده اند، اظهارکرد: کشش تقاضا در مناطق آزاد می تواند مشوقی برای تغییر مشی در وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.
    مشاور رئیس جمهوری با اشاره به مزایای فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی، گفت: مسئولان کشور باید از مناطق آزاد انتظار اجرای سیاست هایی در چارچوب افق ایران 1404 را داشته باشند.
    وی اظهارکرد: مناطق آزاد قطعه ای کوچک از جغرافیای ایران است که می توانیم سیاست ها و استراتژی های افق ایران 1404 را در این مناطق پیاده سازی کنیم و در صورت موفقیت به سرزمین اصلی تعمیم دهیم.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس هم گفت: رویکرد این منطقه آزاد جلوگیری از واردات بی رویه و رونق تولید برای صادرات است.
    محسن خادم عرب باغی افزود: سرمایه گذاری خوبی در صنایع سنگین و نفت و انرژی، صنایع تبدیلی و کشاورزی و صنایع سلولزی در منطقه آزاد ارس انجام شده و مشارکت های خوبی از سوی سرمایه گذاران خارجی صورت گرفته است.
    وی گفت: با جذب سرمایه گذاران و حمایت از تولیدکنندگان در آینده نزدیک شاهد بهره برداری واحدهای صنعتی و تولیدی بسیاری در منطقه خواهیم بود که ناشی از موقعیت استراتژیک ارس برای توسعه فعالیت های اقتصادی است.
    عرب باغی با بیان اینکه حمایت از مناطق آزاد، تکلیف دلسوزان انقلاب و کشور است، گفت: اظهار نظرها درباره گسترش واردات در مناطق آزاد غیر کارشناسی است.
    مدیرعامل شرکت رهام اسپرلوس هم گفت: فاز اول این پروژه با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری و ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن انواع قیر اجرا شده است.
    عبدالرسول میرزایی با اشاره به اینکه فاز اول در مدت یک سال و بدون وقفه اجرا شده است، افزود: فاز دوم نیز بدون استفاده از منابع بانکی در مدت سه سال اجرا خواهد شد.
    وی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای پالایشگاهی کوچک و متوسط با مشکل تامین مواد خام مواجه هستند، گفت: با بهره برداری از فاز دوم این پالایشگاه، امکان تامین مواد خام مورد نیاز واحدهای پالایشگاهی فعال در منطقه آزاد ارس نیز فراهم خواهد شد.
    در این آئین علاوه بر مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، نماینده مردم مرند و جلفا و نیز نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی و همچنین اعضای شورای اداری شهرستان جلفا حضور داشتند.
    منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار وسعت شامل بخش هایی از 2 شهرستان جلفا و خداآفرین در شمالغرب ایران است که در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با کشور ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان استقرار یافته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو