عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد آذربایجان خبر داد

سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی در آذربایجان

عصر اعتبار- همکاری ایران و آذربایجان وارد فاز جدید شده است و رابطه این دو کشور طی ۲.۵ سال گذشته بسیار گسترش یافته است.

سرمایه‌گذاری ۲.۶ میلیارد دلاری شرکت‌های ایرانی در آذربایجان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ساحل بابایس معاون وزیر اقتصاد آذربایجان در حاشیه نمایشگاه ایران پروجکت 2016، در باکو گفت: روابط بین ایران و آذربایجان در 2.5 سال گذشته وارد فاز جدیدی شده و به میزان قابل توجهی توسعه یافته است.

    وی تأکید کرد: تاریخ روابط ایران و آذربایجان از شرایط خاصی برخوردار بوده و باعث شده است که در تمام حوزه‌های دو جانبه گسترش یابد. سیاست دولت کنونی ایران برای بهبود روابط بین‌المللی این کشور در کنار اتخاذ سیاست موجود و همچنین اراده کنونی بین ایران و  آذربایجان به گسترش روابط و همکاری‌ اقتصادی بین دو کشور منجر شده است.

    این مقام آذری تأکید کرد: تا کنون شرکت‌های ایرانی 2.6 میلیارد دلار در اقتصاد آذربایجان سرمایه‌گذاری کرده که 145 میلیون دلار آن در حوزه غیرنفتی بوده است.

    وی تأکید کرد: 450 شرکت ایرانی در آذربایجان مشغول به فعالیت هستند. طی دو سال گذشته سران دو کشور 7 بار با یکدیگر دیدار کرده و 80 نشست دوجانبه بین دو کشور برگزار شده است که به امضای 40 سند همکاری دوجانبه منجر شده است.

    وی افزود: در 7 ماهه نخست سال 2016، حجم مبادلات تجاری دوجانبه بین ایران و آذربایجان 70 درصد افزایش یافته است که در این میان صادرات آذربایجان به ایران افزایش چشم‌گیری را تجربه کرده است. آذربایجان محصولات غذایی و تولیدات حوزه ساخت و ساز را از ایران وارد کرده و برق به این کشور صادر می‌کند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی