عصر بازار

یک مسئول در سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد؛

سیاستگذاری‌های مناسب نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد را ترمیم می‌کند

عصر اعتبار- رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه گفت:سیاستگذاری‌های مناسب، نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد ایران را ترمیم خواهد کرد؛ اما نقشه راه اصلی، اقتصاد مقاومتی است.

سیاستگذاری‌های مناسب نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد را ترمیم می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، امیر باقری در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: اقتصاد نباید تحت تاثیر شوک‌های داخلی و خارجی قرار گیرد، این در حالی است که اقتصادی مقاوم است که رشد پویا داشته و بر اثر تکان‌ها، ضربه‌ها و شوک‌ها آسیب کمتری ببیند؛ یا حتی اگر آسیب دید، بتواند به سرعت خود را ترمیم کند؛ بر همین اساس است که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی متناسب با ویژگی‌های فوق تنظیم شده است.

    رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، بر اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات‌گرا تاکید شده که آسیب کمتری می‌بیند؛ بر همین اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری سعی کرده است نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را ترمیم کند.

    وی تصریح کرد:رشد اقتصادی باید مبتنی بر عوامل پایدار بوده و ثبات اقتصادی داشته باشد، در این میان البته بخش‌خصوصی هم باید سهم قابل توجه در اقتصاد داشته و تامین مالی پایدار و رشد سرمایه‌گذاری را به اقتصاد کشور هدیه دهد. به همین دلیل است که باید فضای کسب و کار را بهبود بخشیم و سهم دانش را از آن به بهترین شکل در نظر بگیریم.

    به گفته باقری، نرخ تورم و بیکاری باید کنترل شده و روابط تجاری با کشورهای بیشتری رقم خورد. البته دولت هیچگاه به دنبال رشد اقتصادی متکی به نفت‌فروشی نبوده و باید با توجه به چالش‌هایی که وجود دارد، به رشد پویا برسیم، به همین دلیل است که نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی، رسیدن به رشد اقتصادی خوب همراه با رفع دغدغه‌ها است.

    وی با بیان اینکه باید با سیاستگذاری‌های مناسب نقاط آسیب‌پذیر اقتصاد را ترمیم کند؛ ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی 153 شاخص طراحی شده و سازمان مدیریت آنها را از سال 1384 تا 1393 ارزیابی کرد؛ پس سیاستگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که بستر رشد بلندمدت اقتصادی را فراهم کند.

    باقری گفت: یکی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، درون‌زا کردن اقتصاد است. بر همین اساس، 7500 بنگاه اقتصادی که زیر ظرفیت مشغول به کار هستند، شناسایی شده تا مشکلات آنها حل شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی