عصر بازار

پیش بینی آینده بازار طلا و جواهر

عصر اعتبار- با وجود آنکه پیش بینی‌ها بر آن بود در پی برگزاری جلسه اخیر فدرال رزرو ارزش طلا شاهد کاهش قیمت قابل توجهی باشد، اما قیمت طلا در بازار جهانی روند صعودی به خود گرفته است.

پیش بینی آینده بازار طلا و جواهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سال گذشته در همین ایام بود که فدرال رزرو آمریکا بعد از سال‌ها رای به افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره آمریکا داد، نرخی که تا به امروز یکبار دیگر رشد 0.25 درصدی را تجربه کرد و در روز جاری در حالی جلسه فدرال رزرو در حال برگزاری است که حجم اعظم پیش بینی‌ها بر آن است تا نرخ بهره آمریکا برای بار دیگر روند صعودی به خود بگیرد.

    در حالی که چنین پیش بینی‌هایی انجام می‌شود، بازار جهانی طلا نوسانات قابل توجهی را نسبت به روز گذشته به ثبت رسانده است، نوساناتی که باعث شده تا قیمت طلا و سکه تمام در بازار داخلی با روند صعودی مواجه شود.

    پیش بینی‌ها از جلسه اخیر فدرال رزرو مبنی بر آن است که اگر نرخ بهره ثابت بماند، ارزش طلا در بازار اونس جهانی نوسان آنچنانی به ثبت نخواهد رساند و در صورت رشد نرخ بهره آمریکا تنها 10 تا 15 دلار از ارزش اونس جهانی کاهش پیدا خواهد کرد.

    در این رابطه، محمد کشتی‌آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر اظهار کرد: در روز جاری ارزش اونس جهانی روند صعودی به خود گرفته و نوسانات ارزش اونس جهانی در روزجاری و روز آینده متاثر از تصمیمات جلسه اخیر فدرال رزرو خواهد بود.

    وی افزود: پیش بینی می‌شود اگر نرخ بهره آمریکا ثابت بماند، ارزش اونس جهانی تغییر چندانی نداشته باشد و اگر نرخ بهره آمریکا افزایش یابد، ارزش طلا در بازارهای جهانی با روند کاهشی در محدوده 10 تا 15 دلار مواجه خواهد شد.

    کشتی‌آرای گفت: جلسه اخیر فدرال رزرو با بار روانی بسیاری همراه است اما در نهایت آنچنان بازار جهانی طلا را دستخوش تغییر نخواهد کرد.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در انتها بیان کرد: بازار داخلی در روز گذشته کاملا متاثر از بازار جهانی طلا بوده و رشد بیش از 3500 تومانی سکه تمام به واسطه همین موضوع بوده است.

    در همین رابطه احمد وفادار رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با میزان اظهار کرد: جلسه فدرال رزو که در آمریکا در حال برگزاری است به صورت مستقیم با بازار طلا در ارتباط است و اثرات آن را حتی در روز اخیر می‌توان مشاهده کرد.

    وی افزود: جلسه اخیر فدرال رزرو قیمت‌های طلا را با روند کاهشی روبه‌رو کرد اما بر خلاف پیش بینی‌ها، بازار شاهد کاهش چشم‌گیر نبوده است.

    رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، خاطرنشان کرد: امید می‌رود در روزهای آینده شاهد هرچه بیشتر اثرگذاری این جلسه بر قیمت طلا بوده و بازار جهانی از این عامل الهام گرفته و روند کاهشی نرخ طلا را در پیش بگیرد.

    وفادار در انتها گفت: در این جلسه وضع اقتصادی مسکن و نرخ بیکاری رو به بهبود بوده است و همین امر نشان دهنده آن است که تا چند روز آینده قیمت‌ طلا ثبات داشته و بازار شاهد افزایش قیمتی نخواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی