عصر بازار

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد

۵۲۰۰ میلیارد تومان، مجموع هزینه سازمان تأمین اجتماعی در هر ماه

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه کار بسیار بزرگی در رابطه با مدیریت منابع و مصارف این سازمان انجام می‌شود، گفت: در هر ماه ۵۲۰۰ میلیارد تومان برای ارائه خدمات به اقشار گوناگون تحت پوشش تأمین اجتماعی هزینه می‌شود.

۵۲۰۰ میلیارد تومان، مجموع هزینه سازمان تأمین اجتماعی در هر ماه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش افزود: در سال 95 با توجه به افزایش 14 درصدی حقوق بازنشستگان و افزایش حدود 12 درصدی هزینه های درمانی، مجموع هزینه سازمان تأمین اجتماعی در هر ماه بالغ بر 5200 میلیارد تومان است.


    نوربخش گفت: 94 درصد هزینه سازمان تأمین اجتماعی از طریق حق بیمه و 6 درصد نیز از طریق سود حاصل از سرمایه گذاری وصول می شود.


    وی اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی دچار مشکلات اقتصادی و کمبود نقدینگی هستند، تأمین منابع نقدی لازم برای ایفای تعهدات در قبال اقشار گوناگون جامعه با مجاهدت و پیگیری خستگی ناپذیر مدیران و کارکنان تأمین اجتماعی در سراسر کشور انجام می شود.


    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بررسی برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی، گفت: در سازمان تأمین اجتماعی اقداماتی برای ارائه دیدگاههای تخصصی به نمایندگان مجلس در حال انجام است و امیدواریم در این برنامه زمینه لازم برای انجام اصلاحات پارامتریک در سازمان تأمین اجتماعی فراهم شود.


    نوربخش افزود: در زمان بررسی برنامه ششم توسعه برخی دیدگاهها نیز برای ادغام و تغییرات و جابجایی در حوزه های مختلف سازمان تأمین اجتماعی و از جمله جدا کردن بخش درمان این سازمان از سوی برخی افراد و محافل مطرح می شود که این مسائل بدون تردید هرگز به نتیجه نخواهد رسید و تنها وقت و انرژی کشور در مواجه با این مسائل تلف می شود.


    وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی با سه بخش بیمه ای، درمانی و اقتصادی در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف کشور است و سه بخش اصلی این سازمان مکمل هم هستند و جدا کردن این بخش ها از یکدیگر امری غیرممکن است.


    نوربخش گفت: استدلالهای کارشناسی و قانونی سازمان تأمین اجتماعی در ادوار مختلف به مبادی قانونی و مجامع کارشناسی و تخصصی ارائه شده است و در بررسی برنامه ششم توسعه نیز به نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.


    وی حوزه درمان تأمین اجتماعی را در ارائه خدمات به بیمه شدگان و بازنشستگان این سازمان کارآمد و موفق دانست و گفت: در سال گذشته 400 میلیارد تومان در درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی هزینه شده و یک سوم خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان تأمین اجتماعی از طریق درمان مستقیم ارائه می شود.


    نوربخش افزود: دو سوم خدمات درمانی نیز از طریق 600 بیمارستان و 5 هزار مرکز درمانی طرف قرارداد به بیمه شدگان تأمین اجتماعی ارائه می شود.


    علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در زمان مدیرعاملی دکتر نوربخش شاهد دستاوردهای ارزشمندی در رابطه با بازنشستگان تأمین اجتماعی هستیم که جای تشکر دارد.


    وی افزود: با توجه به در پیش بودن روز بازنشستگان، دیدار با مقامات عالی رتبه کشور و برگزاری مراسم ویژه این روز انجام خواهد شد و بازنشستگان در برنامه های ویژه این روز مسائل و دغدغه های خود را مطرح خواهند کرد.


    بیات با بیان اینکه در حوزه درمان تأمین اجتماعی پیشرفتهای خوبی داشته ایم، اظهار داشت: تحولات بسیار مناسبی در جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب به بازنشستگان در مراکز درمانی تأمین اجتماعی انجام شده است و حرکت رو به بهبود در واحدهای درمانی کاملا مشهود است.


    وی با اشاره به برخی زمزمه‌ها در رابطه با جدا کردن بخش درمان تأمین اجتماعی، گفت: این مباحث هر از چندی توسط برخی محافل بی اطلاع از دغدغه های بازنشستگان و کارگران مطرح می شود و ما همواره تأکید کرده ایم که سازمان تأمین اجتماعی اعم از مراکز بیمه ای و درمانی و واحدهای اقتصادی تابعه این سازمان را متعلق به کارگران و بازنشستگان می دانیم و اجازه دست اندازی به اموال خود را به هیچ کس و تحت هیچ شرایطی نخواهیم داد.


    دریابیگی، رئیس کانون بازنشستگان مازندران نیز در این جلسه گفت: با حضور دکتر نوربخش در سازمان تأمین اجتماعی، امروز این سازمان بزرگ و خدمت رسان توسط مدیرانی از درون و بدنه کارشناسی اداره می شود و این وضعیت باعث آرامش و احساس اطمینان در جامعه کارگری و بازنشستگان شده است.


    وی افزود: برخی با یک تفکر سیاسی و جناحی قصد دارند که سازمان تأمین اجتماعی را در دست خود بگیرند ولی جامعه کارگری و بازنشستگان استقلال این سازمان را خط قرمز خود می داند و همواره و در مقاطع مختلف ثابت کرده ایم که به هیچ عنوان حاضر به مصالحه بر سر سازمانی که با سرمایه کارگران ساخته شده و توسعه یافته است، نیستیم.


    در ادامه این جلسه راستگو، عضو کانون بازنشستگان استان فارس، گفت: اولویت سازمان تأمین اجتماعی در حوزه اقتصادی باید سرمایه گذاری در پروژه های سود آور باشد تا از این طریق هزینه خدمت رسانی به بازنشستگان تأمین شود.


    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی با بیان اینکه تقویت اعتماد عمومی به تأمین اجتماعی با رویکرد مدیریت این سازمان مورد توجه قرا دارد، افزود: باید به گونه ای اقدام کنیم که تمامی اقشار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی و همه کارگران وبازنشستگان، این سازمان را متعلق به خود بدانند و روحیه همبستگی و تعلق سازمانی را در تمامی ذی نفعان این سازمان تقویت کنیم.


    وی همچنین با اشاره به اجرای طرح کرامت رضوی و تشکر از اجرای این طرح که منجر به اعزام تعداد زیادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی به مشهد مقدس شده است، گفت: امیدواریم با تمهیدات مناسب شاهد افزایش ظرفیت اعزام باشیم تا تعداد بیشتری از بازنشستگان بتوانند از این طرح استفاده کنند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی