عصر بازار

رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران خبر داد:

تشکیل پاویون ستاد توسعه سواحل مکران در کیش اینوکس ۲۰۱۶

عصر اعتبار- رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران از تشکیل پاویون مکران در کیش اینوکس ۲۰۱۶ خبرداد و گفت: با توجه به فضای مثبت ایجاد شده در پساتحریم، این ستاد قصد دارد با تشکیل پاویون در این رویداد، مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران را انجام داده تا مقدمه حضور شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند را در منطقه مکران فراهم کند.

تشکیل پاویون ستاد توسعه سواحل مکران در کیش اینوکس ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، ایرج تاج الدین با اشاره  به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران و اقدامات مثبت دولت یازدهم در این منطقه، افزود: ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور به منظور توسعه پایدار و متوازن سواحل مکران تشکیل  و اقدامات اجرایی آن انجام شده است.

    وی ادامه داد: در این راستا با تشکیل مستمر جلسات کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان تام الاختیار دستگاه‌های عضو ستاد، فرصت های سرمایه‌گذاری در این منطقه و پروژه‌های زیر ساختی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین طرح ویژه توسعه سواحل مکران توسط شورای عالی شهرسازی نیز در حال تدوین است.

    تاج الدین، با بیان اینکه منطقه مکران دارای ظرفیت‌های کم نظیر سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی است، اضافه کرد: اهمیت توسعه این منطقه در راستای کریدور شمال به جنوب، توسعه گردشگری، توسعه ظرفیت‌های ترانزیت کالا اعم از توسعه بنادر، فرودگاه‌ها و جاده ها، توسعه حوزه‌های مرتبط با شیلات و کشاورزی و طرح‌های کلان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی است.

    رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران در ادامه در خصوص اهداف حضور ستاد توسعه سواحل مکران و تشکیل پاویون مکران در KishINVEX 2016، بیان کرد: با توجه به فضای مثبت ایجاد شده در پساتحریم، علاقه مندی سرمایه‌گذاران خارجی به حضور در ایران، فرصت های کم نظیر سرمایه‌گذاری در سواحل مکران و تاکید و تمرکز دولت بر منطقه مکران در برنامه ششم توسعه، دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران نسبت به تشکیل پاویون مکران در KishINVEX 2016 اقدام کرده تا از فرصت ایجاد شده در این رویداد بهره‌برداری کند.

    تاج الدین ابراز امیدواری کرد: حضور در کیش اینوکس 2016 و مذاکره مستقیم با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی موجبات آشنایی بیشتر این گروه با ظرفیت های سرمایه‌گذاری در منطقه و مقدمه حضور شرکت‌های داخلی و خارجی توانمند در منطقه مکران باشد.

    به گفته وی، اعضای ستاد توسعه سواحل مکران، وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، اقتصاد و دارایی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان‌های مدیریت برنامه‌ریزی، حفاظت از محیط زیست، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، نیروی دریایی ارتش، استانداری هرمزگان و استانداری سیستان و بلوچستان هستند که قرار است در پاویون ستاد توسعه سواحل مکران در رویداد کیش اینوکس 2016 حضور داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی