عصر بازار

ایجاد قطعه خادمان شهر برای بازنشستگان شهر

عصر اعتبار- مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهر تهران از ایجاد قطعه خادمان شهر با ظرفیت ۱۰۰۰ قبر برای بازنشستگان شهرداری تهران خبر داد.

ایجاد قطعه خادمان شهر برای بازنشستگان شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، منتظرالمهدی ظهر امروز در نشست خبری که پیرامون تشریح اقدامات این سازمان برگزار شد، گفت: تکریم جایگاه خانواده بازنشستگان و سالمندان از اهداف اساسی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است.

    وی با بیان اینکه از سال 54 سازمان بازنشستگی شهرداری تهران آغاز به فعالیت کرده و در حال حاضر 12 هزار خانواده بازنشستگان را تحت پوشش خود دارد گفت: بررسی‌ها نشان داده تمرکز عمده بازنشستگان شهرداری تهران در غرب تهران و در منطقه دو و پنج است.

    وی با اشاره به اعتماد بازنشستگان به این سازمان گفت: خوشبختانه اعتماد و مشارکت بازنشستگان به این سازمان بسیار بالاست به گونه ای که در ساعت 5:30 صبح روز جمعه بدون استقرار هیچ گونه وسیله ایاب و ذهاب توانستیم پیاده روی 6000 نفری در غرب تهران داشته باشیم که این مسئله نشان دهنده اعتماد بازنشستگان به این سازمان است.

    وی با تاکید براینکه باید بحث صندوق های بازنشستگی در کشورمان تغییر پیدا کند تصریح کرد: نقش صندوق ها نباید تنها در پرداخت حقوق خلاصه شود بلکه باید تکریم بازنشستگان در صدر برنامه ها و فعالیت ها باشد .

    وی با بیان اینکه تعامل مثبت میان بازنشستگان مدیریت شهری و سازمان وجود دارد، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که با اجرای برنامه های متنوع و مختلف ارتباط خود را با خانواده های بازنشستگان پیش از پیش گسترش دهیم . درهمین راستا نیز چندی نیز همایش " عاشقانه تو را می خوانم " به بهانه ازدواج حضرت علی (ع)و فاطمه زهرا (س) برگزار شد و بازنشستگان به صورت گسترده با خانواده های خود در این برنامه حضور پیدا کردند .

    مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه پرداخت حقوق به بازنشستگان در این سازمان در اولویت دوم قرار دارد، ادامه داد: اولویت اول ما تکریم بازنشستگان و خانواده این عزیزان است .

    منتظرالمهدی گفت: چرا باید امروز سازمان های بازنشستگی تنها به فکر پرداخت حقوق به قشر عزیز بازنشسته باشند؟ معتقدیم باید از پتانسیل های بازنشستگان حتی در دوران بازنشستگی نیز استفاده شود. در همین راستا یکی از افتخاراتی که در سازمان بازنشستگی شهرداری تهران انجام شد راه اندازی باشگاه نشاط و تعالی بود. در این باشگاه به بازنشستگان بنابر امتیازاتی که در برنامه های مختلف به دست می آورند خدمات گوناگونی ارایه می شود .

    وی با اشاره به اینکه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مبتکر بسیاری از خدمات به بازنشستگان بوده است، افزود: یکی از کارهایی که انجام دادیم بازگرداندن بازنشستگانی بود که در خانه سالمندان حضور داشتند. خوشبختانه توانستیم با اقداماتی که انجام دادیم این عزیزان را به کانون گرم خانواده بازگردانیم به گونه‌ای که 40 بازنشسته که در خانه سالمندان هستند شناسایی شده و آنها را با پرداخت کمک خرج به خانواده در خانه نگه داشته‌ایم و البته تیم‌های نظارت و بازرسی نامحسوس همواره از نحوه نگهداری بازنشسته شهرداری توسط خانواده‌اش بازرسی کرده اما کمک هزینه پرستاری از 300 تا 700 هزار تومان است اما دقت داشته باشید که ممکن است دلیل انتقال سالمند به سرای سالمندان به دلیل روابط عاطفی باشد که ما سعی در ترمیم این روابط با ارائه بسته‌های ویژه همچون سفرهای زیارتی و سیاحتی داریم.

    وی با بیان اینکه سالانه شش سبد کالا به درب خانه‌های بازنشستگان شهرداری فرستاده می‌شود گفت: واحد مراجعه و پاسخگویی به سالمندان 50 نوع خدمت اداری را به آنها ارائه می کند و باجه داران این قسمت اختیارات مدیران سازمانی را دارند تا بازنشستگان مجبور نشوند که برای انجام یک کار اداری در طبقات سرگردان شوند.

    وی با اشاره به خدمات درمانی به بازنشستگان شهرداری گفت: ما دفترچه بیمه خاص شهرداری که زیر نظر شرکت شهر سالم است را داریم و حتی فرانشیز برای دارو و درمان دریافت نمی‌شود مگر آنکه در مواردخاص مجبور شوند تا درصد کمی پرداخت کنند اما باید بگویم که در همه بیمه‌ها ایمپلنت جزء موارد زیبایی محسوب شده و در چهارچوب اختیارات بیمه گذار نیست اما در بیمه شهرداری ایمپلنت برای بازنشستگان جزء ضروریات محسوب شده و بیمه است.

    وی با بیان اینکه طرحی آماده شده که به زودی برای بررسی به شورای درمان شهرداری ارجاع داده می‌شود گفت: بر این اساس چکاب خاص شناسنامه سلامت برای بازنشستگان شهرداری انجام می‌شود.

    وی با بیان اینکه مهمترین مطالبه بازنشستگان از شهرداری، استخدام فرزندان است گفت: متاسفانه این مشکل باید در سطح دولت حل شود و ما نمی‌توانیم خارج از ضوابط قانونی به این خواسته بازنشستگان پاسخ مناسبی دهیم.

    وی همچنین با اشاره به درخواست این سازمان با سازمان بهشت زهرا (س) گفت: از سازمان بهشت زهرا درخواست کرده‌ایم که قطعه‌ای به نام خادمان شهر به ظرفیت 1000 نفر به ما بدهد تا خانواده بازنشستگانی که توان مالی کافی ندارند برای انجام کفن و دفن دچار مشکل نشوند.

    منتظرالمهدی با بیان اینکه سالانه 600 الی 700 نفر از بازنشستگان شهرداری جان خود را از دست می‌دهند گفت: با سیستم ثبت احوال و سیستم صندوق‌های بازنشستگی دیگر لینک شده‌ایم تا مشکل عدم اعلام مرگ بازنشسته و دریافت حقوق توسط سایر اعضای خانواده ایجاد نشود.

    منتظرالمهدی با بیان اینکه تقریبا ماهانه 40 میلیارد تومان حقوق و مزایا به بازنشستگان شهرداری تهران داده می‌شود گفت: متوسط حقوق بازنشستگان شهرداری 2 میلیون تومان است که بر اساس مصوبه هیات دولت امسال افزایش 12 درصدی حقوق را داشته‌ایم.

    منتظرالمهدی در ادامه با اعلام خبر اینکه تعاونی اعتبار سازمان بازنسشستگی شهرداری تا ماه آینده راه اندازی می شود، گفت: با راه اندازی این تعاونی دیگر مشکل وام به بازنشستگان را نخواهیم داشت .

    وی با اشاره به اقدامات اقتصادی این سازمان گفت: سال 88 اتفاق بدی رخ داد به گونه‌ای که بر اساس مصوبه شورای شهر حدود 14 شرکت سازمان بازنشستگی منحل شدند و حتی اخباری مبنی بر انحلال سازمان بازنشستگی به گوش رسید.

    وی با بیان اینکه تا سال 90 این سازمان هیچ گونه فعالیت اقتصادی نداشت اما طی جلساتی با اعضای شورای سوم و چهارم توانستیم مجوز ایجاد هلدینگ را کسب کنیم گفت: با این حال این مجوز صادر شد اما اعتباری برای آغاز فعالیت آن وجود نداشت با این حال هلدینگ را در بورس ثبت کرده و مجوز ایجاد شرکت لیزینگ نیز دریافت کردیم.

    وی با بیان اینکه سازمان بازنشستگی 15 شرکت تابعه دارد گفت: به دلیل سودآور بودن این شرکت‌ها قدرت مانور ما برای ارائه خدمات بیشتر به بازنشستگان افزایش می‌یابد و مطمئن باشید اگر پروژه گلابدره که مجتمع تجاری – اقتصادی است افتتاح شود 1000 میلیارد تومان به اموال سازمان اضافه می‌شود و در واقع به اعتبار مالی خانواده شهرداری اضافه شود.

    منتظرالمهدی در پاسخ به این سوال که آیا دفاتر پاسخگویی به مراجعات بازنشستگان در مناطق نیز گسترش می‌یابد گفت: فیش حقوقی و حکم بازنشستگان از طریق تلگرام، پیامک و ... به آنها ارائه می‌شود و عمدتا بازنشستگان برای دریافت اسناد تعهد آور همچون گواهی کسر از حقوق و ... به این مرکز مراجعه می‌کنند که نمی توانیم بنا به دلایل امنیتی این مرکز را گسترش دهیم.
    رئیس سازمان بازنشستگی شهرداری تهران گفت: مطالعه احداث مهد سالمندان برای بازنشستگان شهرداری تهران آغاز شده است و در صورت توافق با دستگاه‌های ذی‌ربط ساخته خواهد شد.
    وی با بیان اینکه 2500متر مربع زمین در منطقه سرخه حصار شناسایی شده که در صورت موافقت سازمان منابع طبیعی مهد سالمندی در آن ایجاد می شود گفت: در این مهد سالمندان شهرداری می‌توانند در کلاسهای مختلف شرکت کرده و از صبح تا شب در آن بمانند و مجددا به خانه بازگردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی