عصر بازار

نمایندگان مجلس شورای اسلامی :

موضوع افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد

عصر اعتبار- حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن نقش قابل ملاحظه ای در تامین مالی طرح های کوچک و متوسط صنعتی و در نتیجه ایجاد اشتغال در مناطق کمتر توسعه یافته کشور دارد.

موضوع افزایش سرمایه بانک صنعت و معدن باید مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، وی که در مصاحبه با خبرنگار این پایگاه سخن می گفت : تصریح کرد یکی از مهم ترین روش های ایجاد اشتغال ، بسط توسعه صنعتی و فعال سازی فضای کسب و کار در کشور تقویت صنایع کوچک و متوسط است و بانک صنعت و معدن با اشراف به این موضوع تغییرات ساختاری مناسبی را در سیستم مدیریتی خود ایجاد کرده که موجب تمرکز خدمت رسانی به این بخش از صنایع شده است.
    حسن نژاد با بیان این که افزایش سرمایه بانک های توسعه ای باید مورد توجه دولت و مجلس باشد تصریح کرد:تنها در سال جاری طرح های کوچک و متوسط صنعتی در سراسر کشور با تسهیلات این بانک افتتاح شده و تولید خود را آغاز کرده اند که این موضوع بیانگر نقش فعال بانک صنعت و معدن در حمایت از صنایع یادشده است.
    این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سهم بانک صنعت و معدن را در طرح تامین مالی طرح های نیمه کاره با متوسط ٦۰ درصد پیشرفت مورد اشاره قرار داد و گفت: بی شک این بانک نقش خود را در تحقق اقتصاد مقاومتی به شایستگی ایفا کرده است.
    شهباز حسن‌پورنماینده مردم سیرجان و بردسیر در مصاحبه با خبرنگار پایگاه یاد شده در خصوص نحوه عملکرد این بانک در ارتباط با صنایع کوچک و متوسط ناکارآمد گفت : بانک صنعت ومعدن دارای کارشناسان خبره‌ای است که نتیجه آن درتعداد زیادی از واحدهای تولید ناکارآمد به چرخه تولید بازگشتند و در عرصه اقتصاد مقاومتی، تولید و صادرات نقش مثبتی ایفا کنند.
    حسن‌پور بیان داشت: بانک صنعت ومعدن در چند سال گذشته حمایت جدی از کارگاه‌های صنعتی در بخش بنگاه‌های زودبازده واحدهای کوچک نقش بسیار فعالی درعرصه‌ی اقتصاد مقاومتی ایفا کنند هر چند که در بخش توسعه ملی هم بانک صنعت و معدن به زیبایی نقش خودش را ایفا کرده است.
    نماینده مردم سیرجان و بردسیر تصریح کرد: هم اکنون دراستان کرمان شاهد افتتاح یک نیروگاه در شهرستان سیرجان هستیم که خوشبختانه این کار با مشارکت بسیارخوب بانک صنعت ومعدن، صندوق توسعه ملی و شرکت مپنا اجرا شد.
    حسن پور درادامه با اشاره به این که بخشی از بانک‌ها به بنگاه‌داری می‌پردازند افزود: تنها بانکی که نقش بانکداری به معنای واقعی، خدمت درتولیدکنندگان و کارآفرینان ایجاد می‌کند بانک صنعت ومعدن است و به همین خاطر لازم است افزایش سرمایه این بانک مورد توجه قرار گیرد.
    شکور پورحسین نماینده مردم پارس آباد در همین خصوص گفت: بانک صنعت ومعدن یک بانک توسعه، تخصصی است و ویژگی‌های متمایزی دارد. تمامی کارشناسان آن متخصص صنعت و معدن هستند یعنی تخصص آنها به صورت محض در این حوزه است.
    وی افزود: خوشبختانه اساس‌نامه بانک صنعت و معدن تنظیم شده که فعالیتهای آن عمدتاً و مطلقاً متوجه حوزه‌ی صنعت و معدن است و در واقع از خدمات حاشیه‌ای بانکی به دور هستند.
    پورحسین درادامه بیان داشت: ویژگی بسیار جالبی که این بانک نسبت به بانک‌های دیگر دارد، بحث نظارت است که بانک‌های دیگر مشکل ارتباط با حوزه ی صنعت ومعدن، بنگاه‌های کوچک وبزرگ داریم مشکل نظارت است که بانک صنعت ومعدن این مشکل را ندارد.
    وی افزایش سرمایه بانک را در راستای حمایت بیشتر از بنگاه های اقتصادی ضروری خواند.
    عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان و عضو کمیسیون اجتماعی گفت: اگر به دنبال ایجاد تحول در نظام اقتصادی و صنعتی کشور هستیم باید سرمایه بانک‌های کشور افزایش یابد.
    وی تصریح کرد : اقدامات صورت گرفته در بانک صنعت و معدن و تامین مالی پروزه های صنعتی از سوی این بانک با توجه به سرمایه اندک و کم این بانک نشان از مدریت کارآمد و تخصصی در این بانک هست
    عزیزی با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای تولیدی و صنعتی یکی از مهم ترین دغدغه های فعالین این حوزه است، افزود: ایجاد معاونت صنایع کوچک و متوسط در راستای حمایت از صنایع کوچک و متوسط اقدام در خورتحسینی در این بانک بود که می تواند در رفع مشکلات واحدهای تولیدی به صورت وی‍ژه ایفای نقش نماید .
    نماینده شیروان با بیان اینکه تنها راه، رفع مشکلات بخش صنعت و معدن و توسعة صنایع درکشور افرایش سرمایه بانکهای توسعه ای است گفت : باید از همة روش‌ها برای افزایش سرمایه این بانک استفاده کرد، باید کاری کرد که این بانک، به عنوان تأمین‌کننده مالی صنایع زیربنایی کشور بتواند بهتر خدمت کند زیرا بانک صنعت و معدن با این سرمایه اندک اقدامات زیربنائی بسیار مهمی را در عرصه صنعت و معدن به انجام رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی