عصر بازار

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر داد

تلاش برای مبارزه با فیشینگ و سرقت اطلاعات

عصر اعتبار- دبیر شورای عالی فضای مجازی از تلاش برای برخورد جدی با مواردی مانند فیشینگ و سرقت اطلاعات مشترکان خبر داد.

تلاش برای مبارزه با فیشینگ و سرقت اطلاعات
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه تلکام در پاسخ به سوال ایسنا در ارتباط با نحوه‌ی برخورد شورا با مواردی که مربوط به حقوق و اطلاعات مشترکان می‌شود، گفت: این موضوعات در جلسات اخیر شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص از اپراتورهای مربوطه توضیحاتی را خواسته‌ایم.

    وی با اشاره به حضور و همکاری نیروی انتظامی در این زمینه توضیح داد: امیدواریم از این پس با توجه به صحبت‌های صورت گرفته کمتر شاهد مواردی باشیم که در آنها اطلاعات مشترکان مورد انتشار قرار می‌گیرد.

    دبیر شورای عالی فضای مجازی همچنین درباره مواردی که به تحمیل هزینه به مشترکان منجر شده و به نوعی جزو عملیات فیشینگ به شمار می‌رود، اظهار کرد: به‌طور کلی هر بحثی که به هویت و یا منافع اقتصادی کاربران فضای مجازی صدمه وارد کند، مورد توجه ما قرار خواهد داشت.

    فیروزآبادی ادامه داد: یکی از این موارد فیشینگ و سرقت اطلاعات است که تلاش داریم اقداماتی برای تامین امنیت شهروندان در این فضا داشته باشیم، اما در هر صورت ممکن است در فضای مجازی چنین اتفاقاتی گاهی رخ دهد، چرا که فضای مجازی مانند شهر بزرگی است که گاهی در آن قتل هم اتفاق می‌افتد.

    وی در تسریع اقداماتی که در این خصوص صورت گرفته نیز توضیح داد: با همکاری‌های صورت گرفته با پلیس فتا این امکان ایجاد شده است تا در مواردی که مربوط به فیشینگ می‌شود موضوع در اسرع وقت رویت شده و اقدامات لازم در خصوص مبارزه با آن صورت بگیرد.

    فیشینگ یک تکنیک مهندسی اجتماعی است که به‌ وسیله یک هکر یا حمله‌کننده برای دزدیدن اطلاعات حساس مانند نام کاربری، رمز عبور و رمز کارت‌های اعتباری استفاده می‌شود (در این حالت حمله‌کننده وانمود می‌کند یک شخص یا یک سازمان مورد اعتماد است).

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی