عصر بازار

توسعه همکاری بانک توسعه صادرات ایران با اگزیم بانک مجارستان

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک توسعه صادرات از امضای تفاهمنامه همکاری با اگزیم بانک مجارستان در آینده نزدیک خبر داد.

توسعه همکاری بانک توسعه صادرات ایران با اگزیم بانک مجارستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، دکتر علی صالح آبادی گفت: با اگزیم بانک های مختلفی تعامل و همکاری داریم. خوشبختانه اخیراً اگزیم بانک مجارستان برای انعقاد تفاهمنامه همکاری با بانک توسعه صادرات ایران اعلام آمادگی کرده است.
    وی افزود: یکی از مفاد تفاهمنامه، روابط کارگزاری است که با اگزیم بانک مجارستان فراهم شده است.
    صالح آبادی گفت : می توانیم با این امکان ؛ تجار و صنعتگران دو کشور را به یکدیگر معرفی کنیم و توسعه صادرات و واردات انواع تکنولوژی و تبادل ماشین آلات میان دو کشور روابط تولید و صنعت ایران و مجارستان را نزدیک تر و موثرتر خواهد کرد.
    وی در ادامه گفت: ما نیز به عنوان پشتوانه بانکی تجار و صنعتگران امکانات بانکی موردنیاز برای تبادلات را فراهم خواهیم کرد.
    صالح ابادی افزود: می توانیم از این طریق خطوط اعتباری به آنها اعطا و صادرات کالا و خدمات به این کشور را تسهیل کنیم. همچنین از خطوط اعتباری مجارستانی ها برای واردات فناوری و ماشین آلات استفاده می کنیم.
    صالح آبادی گفت : همچنین تلاش می کنیم به صورت مشترک با اگزیم بانک مجارستان در تامین مالی پروژه های کشورهای هدف بصورت سندیکایی همکاری کنیم.
    وی افزود: رقم دقیق قرارداد و جزییات بیشتر آن هنگام امضای تفاهم مورد بحث و هماهنگی قرار خواهد گرفت.
    بنابر گزارش پایگاه تحلیلی اگزیم نیوز، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران از ایجاد رابطه کارگزاری با 60 بانک اروپایی خبر داد و گفت: بانک توسعه صادرات در حال حاضر با کشورهای آلمان، بلژیک، دانمارک، ایتالیا ارتباط مستقیم کارگزاری دارد و با کشورهایی هم که ارتباط مستقیم نداریم از طریق این کشورها عملیات کارگزاری برقرار می کنیم.
    صالح آبادی افزود : بانک توسعه صادرات با ایجاد روابط کارگزاری با این کشورها از طریق ایجاد اعتبارات و بروات اسنادی شرایطی را ایجاد کرده است که هم صادرکنندگان ایرانی بتوانند وجوه ناشی از صادرات خود را دریافت کنند و هم صادرکنندگان اروپایی که کالاهای خود را اعم از مواد اولیه یا ماشین آلات یا محصو ل نهایی به کشورمان صادر می کنند برای دریافت وجوه خود اقدامات لازم را صورت دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی