عصر بازار

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم:

هیات رئیسه مجلس در مورد لایحه برنامه ششم تعیین‌تکلیف کند

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه ششم خواستار تعیین تکلیف وضعیت این لایحه و رفع ابهامات آن از سوی هیات رئیسه مجلس شد.

هیات رئیسه مجلس در مورد لایحه برنامه ششم تعیین‌تکلیف کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا اظهار کرد: اختلاف نظری در مورد برنامه ششم وجود دارد که آیا لایحه ارائه شده از سوی دولت لایحه برنامه است یا صرفا احکام مورد نیاز اجرای برنامه؟ فرض کنیم دولت نمی خواهد برنامه بنویسد، سوال اینجا است آیا مجلس می‌تواند خودش برنامه بنویسد؟

    وی افزود: به نظر می‌رسد ریاست مجلس باید با شورای نگهبان نشستی در این زمینه برگزار کند تا مشخص شود آیا در صورتی که مجلس اقدام به تدوین برنامه کند با رد آن از سوی شورای  نگهبان مواجه نخواهد شد؟

    این نماینده مجلس ادامه داد:  لایحه ارائه شده از سوی دولت با عنوان احکام دائمی برنامه ششم است که در این صورت نیاز به تشکیل کمیسیون تلفیق نیست چرا که یک قانون عادی است و باید به کمیسیون تخصصی ارجاع شود. هم‌چنین رئیس سازمان برنامه ریزی این لایحه را خلاف قانون امضا کرده در حالی که لایحه باید به امضای رئیس جمهور برسد.

    مصری هم‌چنین گفت: اگر قرار باشد مجلس برنامه ششم را تهیه و تدوین کند باید آنچه دولت آورده را به لایحه تبدیل کند و در این صورت نیاز است که مسأله حقوقی آن حل شود . انتظار می‌رود هیأت رئیسه مجلس با برگزاری نشستی با شورای نگهبان تکلیف این موضوع را مشخص کند.

    وی با بیان اینکه کمیته های کمیسیون تلفیق و برنامه ششم به طور فعالانه کار می‌کنند اضافه کرد:  سه هفته تعطیلات تابستانی مجلس جزو فرصت کمیسیون به حساب نمی آید.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی