عصر بازار

یک چهارم سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با اشاره به وجود ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار سالمند در کشور گفت: یک چهارم سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

یک چهارم سالمندان کشور تحت پوشش کمیته امداد هستند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، فاطمه رهبر در همایش شوق زیارت که با حضور سالمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت دوره سالمندی و لزوم تکریم این قشر افزود: باید فرهنگ سالمندی در کشور اصلاح شود. امروزه شرایط حمایتی و تکریم برای بخشی از سالمندان ما فراهم نیست که این رویه باید تغییر کند.

    وی با بیان اینکه تهاجم فرهنگی سبک زندگی در خانواده های ایرانی را به خطر انداخته است، ادامه داد: باید از تجربیات سالمندان در خانواده نهایت بهره را ببریم و فرهنگ سازی به گونه ای باشد که نحوه برخورد با سالمندان را از دوران کودکی به فرزندانمان آموزش دهیم تا رعایت احترام به سالمندان نهادینه شود.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین بالادستی کشور حمایت از سالمندان به همه دستگاه ها توصیه شده است.

    وی با اشاره به وجود 6 میلیون و 400 هزار سالمند در کشور گفت: از این تعداد یک چهارم آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند و با توجه به تاکیدات رهبری در حوزه تحکیم خانواده و ازدیاد نسل باید به سمت کاهش عوارض سالمندی حرکت کنیم.

    رهبر اضافه کرد: امیدواریم با فعالیت‌های در حال انجام اطمینان‌خاطر برای سالمندان فراهم شود و باید کاری کنیم که فشارهای اجتماعی روی سالمندان کاهش یابد.

    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد گفت: برنامه داریم بتوانیم حضور سالمندان در جامعه را پررنگ‌تر کنیم و همچنین از تجربیات فکری و اندوخته های آنان در خانواده و جامعه بهره‌گیری کنیم.

    وی تاکید کرد: اگر به موضوع تامین اجتماعی سالمندان توجه نکنیم این مساله در آینده مشکلات بسیاری را برای کشور پدید خواهد آورد بنابراین لازم است زمینه اشتغال برای این دسته از سالمندان که توان جسمی دارند را فراهم کنیم.

    رهبر افزود: در کنار افزایش پرداخت مستمری به سالمندان باید زمینه فرهنگی و  اجتماعی سالمندان افزایش یابد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با هدف افزایش سلامت سالمندان در سراسر کشور فراگیر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو