عصر بازار

دولت خیلی محکم و جدی پیگیر پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا است

عصر اعتبار- معاون سرپرست نهاد ریاست جمهوری از پیگیری جدی دولت در رابطه با پول های بلوکه شده ایران توسط آمریکا در دادگاه لاهه خبر داد.

دولت خیلی محکم و جدی پیگیر پول‌های بلوکه شده ایران در آمریکا است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی بانک در ارتباط با شکایت دولت ایران از آمریکا در رابطه با پول های بلوکه شده اظهار کرد: دولت براساس تصمیمی که گرفته است، خیلی محکم و جدی پیگیر شکایتش از دولت آمریکا به دادگاه لاهه خواهد بود؛ اما نباید فراموش کرد که این پول های بلوکه شده ربطی به توافق نامه برجام ندارد و رسانه ها باید این موضوع را برای مردم روشن کنند.

    وی در ادامه با اشاره به انتقاد رئیس جمهور از آمریکا در سخنرانی سازمان ملل نیز گفت: همان طور که رئیس جمهور در نطق خود در سازمان ملل نیز گفتند آمریکا زودتر باید پول های بلوکه شده ایران را آزاد کند. فراموش نکنیم این پول ها در ادامه تصمیمات اشتباهی است که در گذشته اتخاذ شده بود  و بر اساس آن اوراق سهام در آمریکا خریداری شد.

    بانک افزود: با توجه به رابطه سردی که  میان ایران و آمریکا وجود داشت سیستم بانکی آمریکا با ارائه ادعاهایی در دستگاه قضایی خودشان پول های ایران را بلوکه کردند.

    وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو یادآور شد: امروز در مسائل مربوط به توافق نامه برجام توضیحات بسیار بالایی به دست آورده‌ایم؛ روابط پولی و بانکی، کشتیرانی، هواپیمایی، فروش نفت و ... از حوزه هایی هستند که توضیحاتمان در آن تبلور پیدا کرده است.

    معاون کل نهاد ریاست جمهوری همچنین گفت: نمی‌گویم نواقص وجود ندارد اما مطمئنیم که به زودی و در مراحل بعدی مشکلات برطرف خواهد شد. همان طور که می دانیم امروز دیگر در رابطه با فروش مشکلی نداریم.

    وی با اشاره به رویکرد وزارت خارجه در دولت یازدهم گفت: رویکرد تعاملی دولت یازدهم با دنیا باعث شده است که محیط مناسب و آرامی برای پیشرفت کشور فراهم شود؛ این موفقیت ها بدون آنکه هیچ یک از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به خطر بیافتد، به دست آمد.

    بانک در پایان گفت: سیاست خارجی ایران امروز به جایی رسیده است که آنهایی که سال‌ها مقابل ما بودند در کنار ما قرار گرفته اند، و به آمریکا فشار می آورند که به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی