عصر بازار

معاون درمان تامین اجتماعی :

به بیمه شدگان کارت هوشمند ارائه می شود

عصر اعتبار- معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از انجام طرح ارتقای هتلینگ ۴۸ بیمارستان این سازمان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: امیدواریم پایان امسال جشن استقرار هتلینگ در بیمارستان ها را برگزار کنیم.

به بیمه شدگان کارت هوشمند ارائه می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمدعلی همتی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سازمان تامین اجتماعی در مجموع 80 بیمارستان دارد که 70 بیمارستان آن نیاز به ارتقای هتلینگ دارد، که پارسال فعالیت های موثر برای ارتقای هتلینگ 22 بیمارستان این سازمان انجام شد.
    وی ادامه داد: در راستای انجام این طرح مهم، امسال ارتقای هتلینگ 48 بیمارستان وابسته به سازمان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.
    همتی خاطرنشان کرد: در مجموع 200 میلیارد تومان برای انجام طرح ارتقای هتلینگ بیمارستان های این سازمان تصویب شده که برای 22 بیمارستان 62 میلیارد تومان هزینه شده و مابقی اعتبار برای 48 بیمارستان در سال جاری هزینه می شود.
    وی اظهار داشت: ارتقای هتلینگ بیمارستان ها در راستای اجرای طرح تحول سلامت است و سازمان نیز هماهنگ با اجرای این طرح، نسبت به اجرای هتلینگ اقدام کرده است.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: به همین منظور کمیته هایی برای ارتقای هتلینگ بیمارستان ها در سازمان تشکیل شد که تمام نیازهای بیمارستان ها را احصا کردیم و در نهایت مجموعه نیازهای بیمارستان شناسایی شد که در راستای اجرای این طرح، بیمارستان ورامین در تهران آماده بهره برداری است.
    وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در راستای اجرای برنامه های راهبردی و استراتژیک پیشرو است، افزود: ایجاد رضایتمندی بیمه شدگان، رتبه بندی بیمارستان ها از نظر کیفیت خدمات و ایجاد رقابت بین بیمارستان ها در زمینه بهبود خدمات هتلینگ از اهداف اجرای این طرح است.
    همتی با بیان اینکه با ارتقای هتلینگ بیمارستان ها، افزایش درآمدهای سازمان را شاهد خواهیم بود، گفت: ارتقای هتلینگ در چهار محور، تاسیسات و ساختمان، تجهیزات پزشکی بیمارستان ها، اقدامات رفاهی و فضای بهداشتی انجام می شود.
    وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری تمام بیمارستان های وابسته به سازمان تامین اجتماعی ارتقای هتلینگ را خواهند داشت، اظهار داشت: در فاز دوم این ارتقا، فرایندهای اداری و گردش کار بیمارستان ها و منابع انسانی نیز ارتقاء می یابند.
    وی گفت: با توجه به اینکه کتاب ارتقای هتلینگ بیمارستان ها در این سازمان تهیه شده ، همچنین کتاب نگهداشت هتلینگ نیز تهیه شده که بزودی چاپ خواهد شد تا همه بیمارستان ها با راههای حفظ هتلینگ آشنا شوند.


    ** شهریور 96 توزیع کارت هوشمند برای بیمه شدگان
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف دفترچه ها و اقدامات انجام شده در این سازمان گفت: برای حذف دفترچه ها سه اقدام سیستم اطلاعات بیمارستان ها (HIS)، ایجاد امکانات برای تولید نسخه الکترونیک و برنامه ریزی برای کارت هوشمند انجام شد.
    وی ادامه داد: ایجاد امکانات برای تولید نسخه الکترونیک و توزیع کارت هوشمند بین بیمه شدگان به عنوان آرزوهای دیرینه کشور و سازمان تامین اجتماعی بود که خوشبختانه پس از دهها سال این امکان فراهم شد.
    همتی خاطرنشان کرد: کارت هوشمند دارای سیم کارت، کارت و قابلیت استفاده از نرم افزار NFC (انتقال داده ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر) است که اکنون این کارت آماده بهره برداری است.
    وی اضافه کرد: اکنون در مرحله آزمایشی این طرح، در دو مرکز درمانی آزادی و ابوریحان در تهران موضوع حذف دفترچه درمانی در حال انجام است و تاکنون پاسخ های مثبتی داشته است.
    وی با بیان اینکه اکنون کارت موقت هوشمند نیز در اختیار بیمه شدگانی که به این دو درمانگاه مراجعه می کنند، داده می شود، گفت: برنامه سازمان تامین اجتماعی این است که تا پایان شهریورماه 96 کارت هوشمند به تمامی بیمه شدگان این سازمان داده شود.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با اجرای این مهم در همه مراکز ملکی وابسته به سازمان دفترچه حذف می شود و زمانی که بخواهیم این دفترچه ها را حذف کنیم به صورت رسمی سازمان مراتب آن را اعلام خواهد کرد.
    وی با بیان اینکه با ارائه این کارت هوشمند هیچ خدمتی از خدمات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان حذف نمی شود، ادامه داد: با همکاری شرکت رایتل برای 42 میلیون بیمه شده این سازمان کارت هوشمند صادر می کنیم و همه بیمه شدگان در یک فاصله زمانی مشخص این کارت را دریافت خواهند کرد.
    وی با بیان اینکه کارت هوشمند نیاز به تمدید اعتبار ندارد، افزود: با توجه به اینکه تمامی اطلاعات مندرج در کارت در سیستم دیتای سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، تمامی اطلاعات بیمه شدگان در این دیتا به روز است و اگر کسی هم دیگر حق بیمه پرداخت نکند از سیستم دیتا حذف و از دریافت خدمات از طریق این کارت محروم خواهد شد.
    وی برخی از مزایای این کارت را عدم استفاده این کارت به غیر از بیمه شدگان، جلوگیری از انجام آزمایش و رادیولوژی تکراری، عدم استفاده غیرضرور از دارو، کاهش خطای پزشکی و حفظ سرمایه و سلامتی بیمار عنوان کرد.
    همتی در ادامه اظهار داشت: از آنجا که بسیاری از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برخی از خدمات خود را از دیگر مراکز درمانی و بیمارستانی وابسته به وزارت بهداشت دریافت می کنند، اقداماتی با وزارت بهداشت برای تامین زیرساخت های اجرایی این طرح در حال انجام است.
    معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: با همه این اقدامات، امیدواریم در شهریور 97 بتوانیم به طور کامل دفترچه های درمانی بیماران را حذف و کارت هوشمند را جایگزین آن کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی