عصر بازار

طلای جهانی به کاهش ادامه داد

عصر اعتبار- طلای جهانی در معاملات روز جاری تحت تاثیر صعود ارزش دلار و بازارهای سهام که تقاضا برای این فلز به عنوان دارایی ارزشمند را ضعیف کرد، به قیمت پایین‌تری نزول کرد.

طلای جهانی به کاهش ادامه داد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و در 1314.50 دلار ایستاد.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.1 درصد افزایش یافت و به 1318.40 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 8.90 دلار یا 0.7 درصد کاهش پیدا کرد و در 1317.10 دلار بسته شد.

    طلا هفته گذشته 1.6 درصد کاهش یافت با اینهمه برای سپتامبر حدود 0.4 درصد رشد نشان داد.

    بر اساس گزارش رویترز، نگرانیها نسبت به سلامت مالی دویچه بانک کمتر شده و به صعود بازارهای سهام آسیایی کمک کرده است. خبرگزاری فرانسه روز جمعه گزارش داد این وام دهنده آلمانی به توافق با وزارت دادگستری آمریکا برای پرداخت 5.4 میلیارد دلار جریمه برای حل و فصل تحقیقات مربوط به فروش اوراق بهادار با پشتوانه وام رهنی نزدیک شده است. این بانک همچنین در آستانه دستیابی به توافق با نمایندگان کارکنانش برای تعدیل نیرو است.

    به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA، انتشار خبر توافق دویچه بانک برای پرداخت حدود پنج میلیارد دلار جریمه، برای بازارها مثبت بوده است زیرا روز جمعه که خبر پیشنهاد اولیه وزارت دادگستری آمریکا برای پرداخت 14 میلیارد دلار جریمه برای دویچه بانک منتشر شده بود، بازارهای سهام با فروش گسترده روبرو شدند.

    طلا در شرایط بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی به دارایی امن تبدیل شده و با افزایش تقاضا روبرو می شود اما اکنون که ریسک گریزی بازارها کمتر شده، قیمت این فلز هم تحت فشار قرار گرفته است.

    بازارهای چین در هفته جاری به مناسبت روز ملی، تعطیل هستند. غیبت معامله گران چین که بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان هستند، حجم معاملات را پایین نگه خواهد داشت.

    به گفته جیمز استیل، تحلیلگر اچ اس بی سی، سرمایه گذاران بزرگ اشتیاق چندانی برای طلا نشان نمی دهند و قیمت این فلز ممکن است بین 1300 تا 1310 دلار معامله شود.

    بر اساس گزارش رویترز، مدیران سرمایه و صندوقهای سرمایه گذاری تامینی قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس نیویورک را در هفته منتهی به 27 سپتامبر افزایش دادند که برای نخستین بار در سه هفته گذشته بود.

    ذخایر طلای صندوق سرمایه گذاری "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس با پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.13 درصد کاهش یافت و به 947.95 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 19.17 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.3 درصد اُفت، 1020 دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش، 718 دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی