عصر بازار

نیروگاه تولید برق پراکنده شهرک صنعتی پرندCHP بامشارکت بانک صنعت و معدن افتتاح شد

عصر اعتبار- نیروگاه تولید برق پراکنده شهرک صنعتی پرند CHP با مشارکت بانک صنعت و معدن و طی مراسمی با حضورسید حسین هاشمی استاندار تهران،جمعی از معاونان،فرماندار پرند و مدیران شهرستان برگزار شد.

نیروگاه تولید برق پراکنده شهرک صنعتی پرندCHP بامشارکت بانک صنعت و معدن افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، سید حسین هاشمی در این مراسم با اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی در ساخت پروژه ها گفت: : برای حل مشکلات فعلی در زمان های اضطراری نیروگاه های تولید خوشه ای و پراکنده برق به کمک آمده اند و برای جانمایی درست این نیروگاه ها باید تصمیمات خوبی گرفته شود.
    هاشمی تولید برق پراکنده در استان را تا یکهزار مگاوات مطلوب دانست و تصریح کرد: با این میزان تولید برق می توان برق همه صنایع استان را تضمین کرد.
    وی ادامه داد :اهمیت توجه به احداث نیروگاه های تولید برق پراکنده هم به دلیل ورود بخش خصوصی در آن و هم به دلایل کمک رسانی در مواقع حساس و بحرانی، کمک به پدافند غیرعامل استان و نقش کلیدی در اقتصاد مقاومتی اهمیت زیادی دارد.
    استاندار تهران بر اولویت سرمایه گذاری در نیروگاه های CHP تاکید کرد و افزود: در جلساتی که با آقای نعمت زاده جانشین رییس ستاد اقتصاد مقاومتی خواهیم داشت ایجاد چنین نیروگاه هایی مصوب شده و بانک های عامل نیز همکاری خواهند کرد.
    بنا بر گزارش یاد شده بانک صنعت و معدن برای احداث نیروگاه های یاد شده که با فناوری روز و راندمانی ٢ برابر نسبت به میانگین تولید برق کشور از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی استان تهران محسوب می شود و در مجموع برای ٤۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است با تامین مالی حدود ٢۰ میلیون یورو مشارکت دارد .
    گفتنی است ظرفیت تولید برق کل کشور ٧۰ هزار مگاوات است که بانک صنعت و معدن ٦ هزار مگاوات از آن را تامین اعتبار کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی