عصر بازار

مدیرکل کمیته امداد تهران خبر داد

پرداخت کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی به سالمندان زمین‌گیر

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با اشاره به وجود ۳۷ هزار سالمند تحت حمایت این نهاد گفت: مبلغ یک میلیون ریال به صورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده های دارای سالمندان زمین گیر پرداخت می شود.

پرداخت کمک معیشت ۱۰۰ هزار تومانی به سالمندان زمین‌گیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محسن ولیئی با اشاره به اینکه از مجموع کل سالمندان تحت حمایت این نهاد بیش از 26 هزار نفز زن و مابقی مرد هستند، افزود: همچنین از 30 هزار نفر افراد سالمند تحت حمایت این نهاد در مناطق شهری و بیش از 6 هزار در در مناطق روستایی ساکن هستند.

    ولیئی با اشاره به اینکه سالمندان در دین مبین اسلام جایگاه ویژه ای دارند، بیان کرد: با نامگذاری روزی به نام سالمندان در واقع گامی در مسیر تکریم از پدران و مادران جامعه برداشته شده است.به همین منظور در پایان هفته گذشته 40 نفر از زنان سالمند تحت حمایت این نهاد با هزینه ای بالغ بر 320 میلیون ریال به مدت یک هفته به عتبات عالیات اعزام شدند.

    وی درمورد سیاست های حمایتی این نها د از سالمندان اظهار کرد: این سیاست ها مشمول افزایش حضور آنان در مشارکت های عمومی و اجتماعی، حفظ شان و منزلت این گروه سنی در جامعه ، توانمندسازی سالمندان واجد شرایط، تامین حداقل حقوق های مادی و معنوی و تشویق و ترغیب فرزندان سالمندان برای نگهداری از آنان است.

    ولیئی با تاکید بر اینکه وضعیت عمومی سالمندان همواره از سوی مددکاران این نهاد پیگیری می شود، گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در حوزه فرهنگی، اردوهای زیارتی و سیاحتی، پرداخت کمک معیشت، خدمات درمانی و امور بیمه، خدمات تامین مسکن و ساختمان، برخی خدمات خاص از جمله مشاوره، امور حقوقی و قضایی، پرداخت وام کارگشایی، تسهیلات اشتغال و کارانگیزی و کمک به امر ازدواج برای فرزندان آنان از خدمات این نهاد برای سالمندان است.

    مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به حمایت های معمول و پرداخت کمک معیشت به افراد تحت حمایت خاطرنشان کرد: مبلغ یک میلیون ریال نیز به صورت ماهانه تحت عنوان هزینه نگهداری به خانواده های دارای سالمندان زمین گیر پرداخت می شود تا در صورت بروز بیماری رسیدگی به موقعی از بیماران سالمند صورت بگیرد.

    وی با تاکید بر تکریم از سالمندان، تصریح کرد: والدین باید از دوران کودکی به فرزندان خود به گونه ای آموزش دهند که احترام به سالمندان در جامعه نهادینه شده و از تجربیات این پیشکسوتان نهایت بهره را در زندگی اجتماعی خود ببرند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی