عصر بازار

حمایت بانکی از بخش تولید خوب است

عصر اعتبار- کارشناس امور بانکی کارنامه بانک مرکزی در خصوص حمایت از تولید و بخش صنعت را درخشان توصیف کرد و گفت : تولید اساس و پایه رشد و پیشرفت در هر کشوری است.

حمایت بانکی از بخش تولید خوب است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسن کلهر در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مستند باشد و از طرفی مرجع رسمی اعلام آمار و توزیع اعتبارات بخش های مختلف اقتصادی اعم از صنعت، مسکن، بازرگانی و خدمات ؛ بانک مرکزی است.

    وی اظهار داشت: بانک مرکزی و سیستم بانکی کشور برای تامین نقدینگی بخش صنعت از هیچ تلاشی تاکنون فروگذار نکرده است برای مثال تسهیلاتی که بهار امسال برای خرید خودرو به سیستم بانکی تکلیف شد با هدف کمک به صنعت خودروسازی بود. تسهیلاتی که برای کارت های خرید برای عموم مردم اختصاص یافته این تسهیلات هم به نوعی کمک به بخش صنعت است.

    این کارشناس امور بانکی گفت: متاسفانه در اعلام آمارها خیلی دقیق نیستیم چون بخشی فکر می کنیم. در حال حاضر سیستم بانکی کشور به ویژه بانک مرکزی تمامی تلاش خود را برای حمایت از تولید داخلی و ارائه تسهیلات به بخش صنعت معطوف کرده است.

    وی افزود: عمده تسهیلات بانکی به بخش صنعت در حال پرداخت است چون سایر بخش ها اعم از مسکن، بازرگانی و خدمات راکد و فعالیت چندانی ندارند.

    کلهر بیان داشت: علاوه بر این بخش صنعت حجم وسیعی از تسهیلاتی را که در گذشته گرفته ؛ به صورت معوق است.

    وی گفت: بریده یک بخش را نمی توان مبنا قرارداد بلکه باید یک روند کلی حداقل یکساله را در نظر گرفت. سیاست های کلی توزیع اعتبارات از طریق سیستم بانکی و بانک مرکزی اگر منصفانه در نظر گرفته شود الان به نفع بخش صنعت است.

    کارشناس امور بانکی و مدرس دانشگاه افزود: بانک مرکزی پول پرقدرت نمی تواند تزریق کند به سیستم بانکی گرچه همین کار نیز در حال انجام است . حساب اکثر بانک های کشور در بانک مرکزی قرمز است به عبارتی بانک مرکزی حتی حاضر شده است به خاطر حمایت از دولت حساب بانک ها را قرمز و پول پرقدرت به بخش تولید تزریق کند.

    وی در ادامه آماری را که وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی کاهش سهم تسهیلات بانکی بخش صنعت ارائه کرده است ، درست ندانست و اذعان داشت: اعلام کاهش سهم تسهیلات بانکی بخش صنعت یک تفکر بخشی و یک قیاس گزینه ایست .

    کلهردر ادامه با بیان اینکه مرجع رسمی اعلام آمار ها بانک مرکزی است ، یادآورشد: کارنامه و عملکرد بانک مرکزی در حمایت از تولید تاکنون درخشان بوده و سیاست بانک مرکزی در دولت یازدهم برغم تمامی مشکلات حمایت از بخش صنعت و تولید بوده و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نبوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو