عصر بازار

دسته چک مفقودی راز باند جاعلان میلیاردی چک های سفید امضا را بر ملا کرد

عصر اعتبار- اعضای یک باند که با فروش چک های سفید امضا میلیاردی کلاهبرداری کرده و در زمان نقد شدن چک،اعلام سرقتی بودن برگه ها را می کردند،شناسایی و دستگیر شدند.

دسته چک مفقودی راز باند جاعلان میلیاردی چک های سفید امضا را بر ملا کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از میزان، سردار کامرانی صالح  گفت : در پی مراجعه فردی به کلانتری 18شاهین ویلا و اظهار شکایت مبنی برجعل دسته چک مفقودی وی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری این پلیس قرار گرفت.

    وی افزود: در تحقیقات اولیه از شاکی مشخص شد که دسته چک وی در سال 93 مفقود شده است و بلافاصله مراحل مسدود شدن آن انجام شده اما در حال حاضر متوجه گردش چک های مربوط به همان دسته چک با امضای فردی به نام (ف-الف) در بازار شده است.

    سردار کامرانی صالح گفت : با توجه به حساسیت موضوع ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات محسوس و نامحسوس محل تردد و مخفیگاه نامبرده را در کرج شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

    فرمانده انتظامی استان البرز بیان داشت : متهم در بازجویی های ماموران به دریافت دسته چک از فرد دیگری معترف شد که با اطلاعات به دست آمده فرد مورد نظر در کرج دستگیر و اذعان داشت که چک ها را به صورت سفید و به قیمت هر برگ سه میلیون ریال از طریق آگهی نیازمندی جراید کثیرالانتشار تهیه و سپس آن ها را امضاء و در بازار خرج کرده و قبل از موعد سررسید چک ها از طریق مالک و صاحب حساب، فقدان چک ها را اعلام می کرده تا جعلی بودن چک ها محرز نشود.

    وی گفت: با توجه به اعترافات وی مبنی بر خرید دسته چک های سفید امضاء از طریق آگهی نیازمندی روزنامه در حضور ماموران با شماره ثبت شده در روزنامه تماس گرفته شد و پس از هماهنگی جهت تحویل چک ، صاحب اصلی چک به نام (الف-ک)در یک قرار صوری در منطقه عظیمیه دستگیر و در بازرسی از نامبرده تعداد 11 برگ چک سفید امضاء کشف شد.

    این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد : متهم دستگیر شده پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی تکمیلی ماموران پلیس اعتراف کرد که دسته چک های سفید را از صاحبان اصلی آن ها به مبلغ 10 میلیون ریال خریداری کرده است و سپس آن ها را امضاء و با ارائه آگهی در روزنامه ها تحت عنوان داشتن ضامن معتبر و چک به متقاضیان، به ازاء فروش هر برگ چک، مبلغ سه میلیون ریال دریافت کرده و قبل از اینکه موعد پرداخت چک ها برسد از طریق صاحب اصلی حساب ، فقدان و یا سرقتی بودن آن ها را به بانک اعلام می کرده است.

    سردار کامرانی صالح اضافه کرد: ماموران با راهنمایی های متهم دستگیر شده و به کارگیری شگردهای خاص پلیسی ،تمامی صاحبان اصلی دسته چک ها را که چهار نفربودند دستگیر و در تحقیقات ماموران به صراحت اعلام کردند که هر دسته چک را به مبلغ 10میلیون ریال بدون هیچ گونه امضایی به (الف-ک)می فروختند و قبل از سررسید چک ها ، توسط متهم فقدان و یا سرقت چک ها برای رد گم کنی از جعلی بودن ، به بانک اعلام می شد.

    گفتنی است ، پرونده متهم دستگیر شده با قرار وثیقه قانونی تحویل مراجع قضائی شد و در ادامه هر هفت متهم پرونده به اتهام جعل و استفاده از سند جعلی و کلاهبرداری روانه زندان شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی