عصر بازار

لزوم حذف یارانه دهک های پر درآمد

عصر اعتبار- کارشناسان اقتصادی معتقدند که یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر نخواهد شد.

لزوم حذف یارانه دهک های پر درآمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید رضایی کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه مفید قم در خصوص حذف یارانه نقدی دهک های با درآمدبالا گفت:این امر نیازمند آمار دقیق از درآمدهای پولی و غیر پولی خانواده هاست .

    وی بابیان اینکه حذف یارانه افراد براساس میزان درآمد پولی چندان عادلانه نیست، افزود: هزینه های خانواده بر اساس طبقه اجتماعی و موقعیت محل زندگی متفاوت است، بنابراین برای حذف یارانه ها باید دقت و حساسیت بیشتری به خرج داد.

    رضایی ادامه داد: یکی از اهداف دولت اجرای بهتر طرح هدفمند سازی یارانه است و قطعا به دنبال حذف عادلانه یارانه بگیران است.
    نیاز به راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه

    رضا مقدس کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص پرداخت یارانه نقدی به دهک های پردرآمد نیز گفت:روند پرداخت یارانه ها نیاز به اصلاح  و یک چارچوب کارشناسی دقیق دارد.

    وی در ادامه افزود: در بسیاری از کشورها پرداخت یارانه به صورت هدفمند در بخش های مختلف برای رفع نیازهای مردم صورت گرفته و یارانه نقدی به خانواده های زیر خط فقر داده می شود.

    مقدس ضمن انتقاد از روند اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: به جای پرداخت نقدی یارانه به همه افراد باید این مبلغ در بخش های گوناگون صنعتی،بهداشت و درمان و صنایع تولیدی صورت گیرد و حذف یارانه دهک های پردرآمد کمکی به این مهم است.

    وی در پایان با اشاره به عدم وجود راهبرد عقلایی در نحوه پرداخت یارانه عنوان کرد: یارانه نقدی باید فقط به خانواده هایی تعلق گیرد که واقعا نیاز اساسی به آن دارند و آنان را به سطحی بالاتر از فقر برساند ولیکن روند فعلی به هیچ وجه منجر به این امر  نخواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو