عصر بازار

پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل ایلام

عصر اعتبار- معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام از پرداخت ۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل آبان سال گذشته خبر داد.

پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از سیل ایلام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مهندس «فاخر محمدیان» در نشست خبری به مناسبت 15 مهرماه روز روستا و عشایر، اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 1 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 18 هزار و 500 واحد مسکونی آسیب‌دیده از سیل آبان سال گذشته در این استان در بخش تعمیرات و معیشتی پرداخت شده است.

    وی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای این واحدها با بهره چهار درصد برای مناطق روستایی و پنج درصد برای مناطق شهری اختصاص‌یافته است، افزود: از این میزان، پرداخت 772 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات تعمیر واحدهای مسکونی در قالب 12 هزار و 880 فقره، 180 میلیارد ریال برای احداث 600 واحد شهری، 60 میلیارد ریال برای احداث 300 واحد روستایی و 480 میلیارد ریال نیز برای خرید لوازم‌خانگی و تجاری به 12 هزار واحد مصوب شد.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با اشاره به وضعیت پرداخت خسارت واحدهای احداثی در این استان، ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر این واحدها فاقد سند مالکیت هستند برای دریافت پروانه مسکن دچار مشکل شده‌اند که در تلاشیم با تعامل شهرداری و اداره راه و شهرسازی این مشکلات برطرف شود.

    محمدیان ادامه داد: پرداخت تسهیلات به مالکان واحدهای مسکونی خسارت‌دیده از طریق بانک‌های ملی، صادرات، ملت، سپه، تجارت و مسکن انجام‌شده و تنها 50 سهمیه در نظر گرفته‌شده برای بانک رفاه ابلاغ نشده که تلاش خواهیم کرد تا با همکاری بانک رفاه جهت پرداخت تسهیلات باقیمانده به واحدهای خسارت‌دیده به‌زودی پرونده سیل استان ایلام را ببندیم.

    وی با اشاره به وضعیت پرداخت تسهیلات در مناطق زلزله‌زده استان در مردادماه 93، سرعت اجرای بازسازی در مناطق زلزله‌زده استان را در کشور را کم‌نظیر خواند و گفت: 480 میلیارد ریال اعتبار به واحدهای احداثی و تعمیری مناطق زلزله‌زده استان در دهلران، آبدانان و دره شهر پرداخت شد.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام با تأکید بر اینکه در مرحله اول بازسازی مناطق زلزله‌زده استان انجام ساخت 3 هزار و 253 واحد احداثی و 15 هزار و 751 واحد تعمیری پایان یافت، یادآور شد: برای واحدهای احداثی مرحله اول 813 میلیارد و 250 میلیون ریال و برای واحدهای تعمیری 700 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان واحدهای خسارت‌دیده سه شهرستان دهلران، آبدانان و دره شهر پرداخت شد.

    محمدیان به مرحله دوم اعتبارات مناطق زلزله‌زده استان اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم اعتبارات ابلاغی مناطق زلزله‌زده استان 280 میلیارد ریال برای احداث یک هزار و 400 واحد احداثی با سقف اعتبار فردی 200 میلیون ریال پرداخت‌شده است.

    وی اضافه کرد: تسهیلات 200 میلیارد ریالی برای تعداد سه هزار واحد تعمیری مرحله دوم به واحدهای مسکونی آسیب‌دیده اختصاص و پرداخت شده است.

    معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام اظهار کرد: درمجموع 2 هزار میلیارد و 137 میلیون و 250 هزار ریال تسهیلات ارزان‌قیمت در مرحله اول و دوم بازسازی مناطق زلزله‌زده استان ایلام به واحدهای مسکونی استان در سه شهرستان آبدانان، دهلران و دره شهر پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی