عصر بازار

هفتمین سالروز عرضه سهام بیمه البرز در بورس تهران؛

سرمایه‌گذاری‌۳۲۰ میلیارد تومانی بیمه البرز در بورس

عصر اعتبار- در هفتمین سالروز عرضه سهام بیمه البرز در بورس تهران، روز چهارشنبه هفته پیش(۱۴ مهر ماه)، در مراسمی نمادین و با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه البرز، زنگ آغاز معاملات به صورت نمادین به صدا درآمد. شرکت بیمه البرز که برای اولین بار، پنجم مهرماه ۸۸ در بورس پذیرش شد و در تاریخ ۱۵ آبان ۸۸ در بورس مورد معامله قرار گرفته است، با سرمایه ۴ هزار میلیارد ریالی و ارزش بازار ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی، رتبه دوم در میان شرکت‌های بیمه ای را دارد. این در حالی است که اکنون ۶ شرکت فعال در بورس تهران وجود دارد و این شرکت‎ها ۲۳ هزار میلیارد ریال از ازرش بازار را به خود اختصاص دادند.

سرمایه‌گذاری‌۳۲۰ میلیارد تومانی بیمه البرز در بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، بیمه البرز انواع خدمات بیمه‌ای مستقیم در رشته‌های بیمه زندگی و غیر زندگی، تحصیل، پوشش بیمه‌های اتکایی از داخل و خارج کشور، قبول بیمه های اتکایی از موسسات بیمه داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری از محل سرمایه، ذخایر و اندوخته های فنی و قانونی را انجام میدهد.
    در این مراسم رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز با بیان اینکه صنعت مالی ایران به ویژه بیمه سال 96 شکوفا خواهد شد، گفت: ارزش سرمایه‌گذاری‌ بیمه البرز در بورس تاکنون به 320 میلیارد تومان رسیده است و متاسفانه در حال حاضر شاهد افزایش نمایندگی‌های انبوه به برخی شرکت‌های بیمه تجاری که از پشتوانه مالی بالایی برخوردار نیستند، هستیم که پس از وقوع بحران مالی برای یکی از شرکت‌های بیمه‌ای وابسته به یک مؤسسه مالی اعتباری در سالهای اخیر، نگرانی‌ها در مورد ارائه خدمات بیمه‌ای به ویژه در حوزه بیمه‌نامه‌های عمر که اغلب در دوره‌های بلندمدت حدود 10 سال سررسید می‌شوند، به وجود ‌آمد.
    وی افزود: نرخ سود خدمات بیمه‌ای باید به طور تکلیفی و با سقف تعیین شده همراه باشد، چرا که اعلام نرخ سود 28 درصدی در شرایط فعلی کسب و کار برخی شائبه‌ها را رقم می‌زند. آن دسته از شرکت‌هایی نرخ سود 28 درصدی برای بیمه‌نامه‌های عمر خود عنوان می‌کنند، باید برای بازپرداخت این سود به دنبال سرمایه‌گذاری با نرخ بازدهی بیش از 35 درصدی باشند که تحقق چنین سودهایی در شرایط فعلی امکان نداشته و نشان می‌دهد که چنین شرکت‌هایی در روند فعالیت خود لنگ خواهند زد.
    مدیرعامل «البرز» در ادامه با اشاره به فعالیت شرکت‌های بیمه تجاری در کشور، گفت: صنعتی که بدون یک ریال پشتوانه دولتی سالیانه بین 3 هزار تصادف در کشور را پوشش می‌دهد، باید مورد توجه متولیان کشور قرار گیرند.
    تاجدار ادامه داد: بیمه البرز در عملکرد 6 ماهه نخست امسال با رشد 17.6 درصدی بیمه‌نامه‌های صادر شده همراه بوده که در این میان حوادثی که در پتروشیمی‌ها در ماه‌های اخیر به دلایل آتش‌سوزی‌ها رخ داد به شدت شرکت‌های بیمه‌ای را رنج داد.
    وی در ادامه افزود: این در حالی است که به جز یک مورد سایر حوادث رخ داده در این حوزه، با اهمیت نبوده و آثار ذخایر این حادثه با اهمیت هم اکنون در صورت‌های مالی در حال بررسی است که تا قبل از برآورد این رقم می‌توان گفت بیمه البرز در نیمه اول امسال توانسته EPS خود را پوشش دهد. اثر نقدینگی و رشد EPS در صورت‌های مالی بیمه البرز هویدا خواهد بود،
    مدیرعامل «البرز» با بیان اینکه نسبت به خسارت، خدمات بیمه در «البرز» هم اکنون حدود 63 مرتبه است، ادامه داد: «البرز» از لحاظ توزیع سرمایه‌گذاری در ابزارهای مالی به نسبت حجم فعالیت نسبت به سایر شرکت‌های بیمه‌ای در رتبه نخست سرمایه‌گذاری ایستاده است. در حال حاضر ارزش سرمایه‌گذاری‌های بیمه البرز به رقم 320 میلیارد تومان در بورس تهران رسیده و پرتفوی سرمایه‌گذاری خود را در نقطه سر به سر قرار داده است، این در حالی است که طی نیمه نخست امسال بیش از 32 میلیارد تومان سود نقدی از مجامع شرکت‌های بورسی حاضر در پرتفوی بیمه البرز شناسایی شده است.
    به گفته تاجدار، بیمه البرز از دارایی‌های باارزشی برخوردار بوده که بعضاً زاینده نیستند، از جمله برخورداری از زمین 15 هکتاری در مهرشهر کرج که در صورت رفع معضلات شهرداری، چنانچه این زمین نسبت به قیمت اسمی ناچیز آن ارزش‌گذاری شود به لحاظ ارزش جایگزینی قیمت، ارزندگی سهام بیمه البرز را نشان خواهد داد. در عین حال در سهام بورسی و غیربورسی پورتفوی بیمه البرز نیز برخی دارایی‌ها در حال حاضر به قیمت روز ارزش‌گذاری نشده، به عنوان مثال شرکت مشاور و رتبه‌بندی ایران هم اکنون از نسبت قیمت بر درآمدی یک مرتبه‌ای برخوردار است. پرتفوی بیمه البرز شامل دارایی‌های ارزنده‌ای همچون سهم 1.5 درصدی بورس کالا و حدود 2 درصدی بورس تهران است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو