عصر بازار

مدیرعامل بانک سپه تشریح کرد:

مزایای کاهش نرخ سود بانکی

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه با تعدیل نرخ سود همه فعالان اقتصادی منتفع خواهند شد، گفت: وجود یک نرخ مناسب می تواند مقدمات سرمایه گذاری را فراهم کند.

مزایای کاهش نرخ سود بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدکاظم چقازردی با بیان اینکه بر اساس نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین طبق سیاست های دولت برای مقابله با رکود به نظر می رسد نرخ سود بانکی و تعدیل آن متناسب با شرایط و اقتضائات اقتصادی کشور جزو مسائل مهمی است که می تواند این دو حوزه را به یکدیگر پیوند بدهد.

    مدیرعامل بانک سپه اظهارداشت: از طرفی وجود یک نرخ مناسب و معقول با شرایط اقتصادی تمهیدات و مقدمات لازم را برای انجام سرمایه گذاری در حوزه های تولیدی و اشتغالزا به ویژه با نگاه به موسسات تولیدی و صنایع کوچک و متوسط فراهم می کند که از محل ایجاد اشتغال و افزایش تولید شرایط لازم برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

    چقازردی تصریح کرد: از طرفی شرایط رکود را در سال های گذشته داشتیم و امسال دولت تدبیر و امید برنامه خروج از رکود را در دستور کار قرار داده و توجه به این نرخ و کاهش آن متناسب با شرایط اقتصادی جزو الزامات بود.

    وی ادامه داد: بنابراین از دو دیدگاه موضوع کاهش نرخ سود مورد توجه است و با این جهت گیری، در کاهش نرخ همه ذینفعان اقتصادی از نظام بانکی، گیرنده تسهیلات و نهایتا باعث اشتغال زایی و ارزش آفرینی می شود و برای سپرده گذار هم در میان مدت منافعی به همراه خواهد داشت.

    مدیرعامل بانک سپه تاکید کرد: تمام این زنجیره فعالان اقتصادی از کنار کاهش نرخ سود و تعدیل آن برخوردار خواهند شد و این مسئله به ثبات اقتصادی و ایجاد اشتغال و در نهایت نتایج آن منتج به استحکام اقتصادی و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی می شود.

    چقازردی گفت:‌ نظام بانکی در این مقوله مسئولیت مهمی دارد و انتظار این است که بانک ها همگام با اقتضائات و انتظاراتی که مسئولان ارشد کشور از نظام بانکی دارند بتواند زمینه لازم را برای کاهش این نرخ و ایجاد شرایط لازم برای رونق فراهم کند

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی