عصر بازار

شورای پول و اعتبار بررسی می کند؛

پیشنهاد افزایش وام قرض الحسنه به ۳۰ میلیون تومان

عصر اعتبار-مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر از پیشنهاد این بانک به منظور افزایش سقف تسهیلات قرض الحسنه به شورای پول و اعتبار خبر داد و گفت: با تصویب این شورا قرار است سقف تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر به ۲۵ الی ۳۰ میلیون تومان برسد.

پیشنهاد افزایش وام قرض الحسنه به ۳۰ میلیون تومان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایبِنا، مرتضی اکبری در کافه اقتصاد افزود: تاکنون سقف تسهیلات بانک قرض‌الحسنه مهر 15 میلیون تومان بوده است که این رقم بر اساس محدودیت این منابع و به‌منظور بهره‌مندی قشر وسیعی از آن، این مبلغ در نظر گرفته‌شده بود و در حال حاضر به دلیل بالا بردن کارآرایی این وام‌ها درصدد افزایش آن هستیم.

    مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر تصریح کرد: هدف‌گذاری بانک قرض‌الحسنه مهر در گام اول پوشش نیازهای ضروری مردم و در درجه دوم هدایت این تسهیلات از اقلام مصرفی به سمت کارآفرینی و تخصیص آن به اشتغال خرد و خانگی است.

    اکبری با اشاره به عملکرد مناسب بانک قرض‌الحسنه مهر دریکی و دو سال گذشته اظهار داشت: در سال 94 منابع و مصارف این بانک به ترتیب با رشد 30 و 22 درصدی همراه بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: در این بانک نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان منابع جدید جذب و 4500 میلیارد تومان هم منابع در قالب تسهیلات به بخش‌های مختلف تزریق‌ شده است.

    مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر با تأکید بر اینکه مطالبات معوق این بانک تنها یک درصد است، اعلام کرد: از آنجایی‌که بیشتر این تسهیلات خرد و کسانی که این وام را اخذ می‌کنند افراد معتقدی هستند به بازپرداخت آن نیز پایبند تا افراد بیشتری بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

    اکبری اذعان داشت: معیارهای بانک مرکزی در بخش نظارت در بانک قرض‌الحسنه مهر به‌خوبی اجراشده و اعضای مجمع از عملکرد این بانک رضایت کامل داشتند و آن را با تصویب صورت‌های مالی شفاف این بانک نشان دادند.

    وی در خاتمه با اشاره به افتتاح 650 هزار سپرده جدید در این بانک، بیان کرد: این بانک 480 هزار فقره تسهیلات جدید نیز پرداخت کرده و دارای سه میلیون و 700 مشتری است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی