عصر بازار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

عصر اعتبار- قیمت طلا پس از ثبت کاهش ۸ جلسه ای، امروز و همزمان با شروع خرید چینی ها پس از تعطیلات یک هفته ای، برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

قیمت جهانی طلا افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، قیمت طلا پس از ثبت کاهش 8 جلسه ای، امروز و همزمان با شروع خرید چینی ها پس از تعطیلات یک هفته ای، برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت. این در حالی است که کاهش رشد اشتغال زایی در بازار کار آمریکا این احتمال را افزایش داده که افزایش نرخ بهره در این کشور تدریجی صورت خواهد گرفت.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1262 دلار و 43 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز یک درصد افزایش یافت و به 1264 دلار و 30 سنت رسید.
    ریچارد ژو، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «قیمت های طلا پس از کاهش های اخیر کاملا جذاب هستند. در چین، امروز شاهد تقاضا برای خرید طلا پس از این کاهش قیمت ها هستیم.»
    قیمت فلز زرد روز جمعه به پایین ترین رقم 4 ماه اخیر یعنی 1241 دلار و 20 سنت رسید و در پایان معاملات هفتگی حدود 4.5 درصد افت را تجربه کرد که بیشترین افت قیمت هفتگی از نوامبر 2016 تاکنون بود.
    الکس تورندیکه، تحلیلگر موسسه ام کی اس پامپ گفت: «خریدهای اولیه از جانب محتکران و تجار فیزیکی بود، و سرمایه گذاران انتظار این را داشتند که پس از یک هفته تعطیلی، چینی ها مجددا به بازار برگردند.»
    بر اساس اطلاعیه وزارت کار آمریکا، رشد نرخ اشتغال زایی در اقتصاد این کشور در ماه سپتامبر برای سومین ماه متوالی کاهش یافته و نرخ بیکاری افزایش داشته است.
    جیمز استیل، تحلیلگر بانک اچ اس بی سی گفت، احتمال افزایش قریب الوقوع نرخ بهره در آمریکا در اکثر روزهای هفته گذشته بر بازار طلا سایه افکنده بود، اما با انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار این کشور، بازار طلا تا حدودی نفسی راحت کشیده و قیمت ها اندکی افزایش یافته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی