عصر بازار

بهای طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای بین‌المللی

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی امروز پنجشنبه در شرایطی با افزایش روبرو شده است که آمارهای ناامید کننده تجاری چین طی ماه سپتامبر منتشر شده است.

بهای طلا امروز پنج‌شنبه در بازارهای بین‌المللی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از ایان جیب ، چین تازه ترین آمارهای تجاری خود را منتشر کرده که نشانگر عملکرد ناامید کننده بخش تجاری این کشور طی ماه گذشته بوده است. شاخص ارزش دلار آمریکا نیز که روز چهارشنبه به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده بود، امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.

    بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا امروز به مرز 1260 دلار رسیده است که نسبت به روز گذشته 3.65 دلار افزایش نشان می دهد. آمارهای سازمان گمرک چین نشان می دهد که میزان صادرات این کشور طی ماه سپتامبر با کاهش 10 درصدی روبرو شده و واردات نیز در این مدت 1.9 درصد افت داشته است.

    به نظر می رسد ادامه نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی تاثیر منفی زیادی بر تجارت خارجی چین داشته است. مازاد تراز تجاری چین در ماه گذشته به کمتر از 42 میلیارد دلار رسیده است که این رقم از پیش بینی اولیه 53 میلیارد دلاری بسیار پایین تر بوده است.

    شاخص ارزش دلار آمریکا نیز با 0.17 درصد کاهش نسبت به چهارشنبه به کمتر از 97.81 واحد رسیده است. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال بیشتر شده است. این مساله موجب تقویت ارزش دلار در مبادلات روز چهارشنبه شد.

    آنگوس نیکولسون از موسسه سرمایه گذاری آی جی تاکید کرد: متن مذاکرات فدرال رزرو نشان می دهد که مقامهای بانکی آمریکا به تصمیم گیری برای افزایش نرخ بهره نزدیک تر شده اند و احتمالا در نشست دسامبر این اتفاق خواهد افتاد.

    موسسه ای ان زد نیز اعلام کرد: متن مذاکرات فدرال رزرو نشان می دهد که افزایش نرخ بهره در نشست نوامبر تقریبا بعید خواهد بود ولی این احتمال وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را پیش از پایان 2016 میلادی افزایش دهد.

    تازه ترین نظرسنجی موسسه سی ام ئی نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه دسامبر هم اکنون به بیش از 70 درصد رسیده است.

    جیمز مور تحلیلگر ارشد موسسه فست مارکتس نیز گفت: طلا هنوز در کوتاه مدت آسیب پذیر خواهد بود و به نظر من به کمتر از 1180 تا 1220 دلار خواهد رسید.

    به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر آمارهای مهم اقتصادی منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو