عصر بازار

مشکل جوانان برای ورود به بازار کار چیست؟

عصر اعتبار- معاون وزیر کار می‌گوید مشکل اشتغال جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها از طریق مهارت آموزی قابل حل است.

مشکل جوانان برای ورود به بازار کار چیست؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر بازار کار داخلی و خارجی به تخصص‌های فنی بیشتری نیاز دارد و بر همین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برای کمک به اشتغال جوانان توسعه آموزشهای مهارتی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

    وی با اشاره به وجود 3000 کارگاه آموزشی و 15 هزار مربی فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان رسمی‌ترین مرجع آموزش‌های غیر رسمی کشور تلاش می‌کند تا با ارائه آموزشهای مورد نیاز بازار کار در مسیر توسعه اشتغال، توانمندسازی جوانان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

    به اعتقاد معاون وزیر کار، مهارت آموزی ضامن اشتغال پایدار است و برای موفقیت در این زمینه همکاری دستگاههای مرتبط ضروری است.

    سازگارنژاد درعین حال با اشاره به وجود سه میلیون و 500 هزار بیکار در کشور اظهار کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ کشور، مشکل بیکاری تا این حد حاد نبوده و وجود این تعداد بیکار موید ضرورت آموزشهای مهارتی است.

    رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: امروز بازار کار نیازمند بهره‌مندی از مهارتهای تخصصی و فنی است و جوانانی که دارای مهارتهای حرفه‌های باشند مشکل کمتری برای ورود به بازار کار دارند.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی