عصر بازار

در قالب ارسال پیامکهای انبوه تبلیغاتی صورت می‌گیرد

ترغیب مردم به خرید «فیشهای حج تمتع و عمره» در زمان تعلیق حج

عصر اعتبار- با وجود تعطیلی حج تمتع و عمره به‌دلیل عملکرد سعودیها در فاجعه منا، مکه و هتک حرمت دو زائر کشورمان، برخی دفاتر زیارتی از فرصت تعطیلی حج هم نهایت استفاده را کرده‌ و با ارسال پیامکهای انبوه، مردم را به ثبت‌نام برای اعزام به حج ترغیب می‌کنند.

ترغیب مردم به خرید «فیشهای حج تمتع و عمره» در زمان تعلیق حج
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، فروردین ماه سال گذشته، جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل تجاوز دو پلیس سعودی به دو نوجوان عمره‌گزار ایرانی، دستور تعلیق حج عمره را صادر کرد.

    چند ماه بعد از این حادثه، فاجعه‌ منا و مکه که منجر به شهادت بیش از 475 نفر از هموطنان‌مان شد و با توجه به ترس سعودی‌ها از افشای ابعاد این فاجعه توسط حجاج ایرانی در موسم حج امسال، مانع از حضور زاوران کشورمان در حج تمتع شدند؛ طبق شروط ایران، عربستان سعودی باید محاکمه پلیسهای خاطی را انجام دهد و علل فاجعه تلخ منا را که منجر به جان‌باختن نزدیک به 7هزار نفر از حجاج کشورهای مختلف شد، روشن کند.

    اما در این میان برخی دفاتر زیارتی در فرصت تعطیلی حج عمره و تمتع نیز از تدارک برای اعزام در آینده‌ای نامعلوم دست نکشیده‌اند و به ارسال پیامکهای انبوه برای فروش فیشهای حج عمره و تمتع اقدام کرده‌اند.

    یکی از این دفاتر زیارتی مستقر در خیابان انقلاب تهران با ارسال پیامکهای انبوه  برای هموطنان، مدعی فروش فیشهای حج عمره به قیمت 500هزار تومان و حج تمتع به قیمت 5میلیون تومان شده است.

    خبرگزاری تسنیم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم گفت‌وگویی با این دفتر فروش فیشهای حج انجام داده که در ادامه آمده است:

    تسنیم: دفتر زیارتی شما، پیامکی مبنی بر فروش فیشهای حج عمره و تمتع ارسال کرده، لطفاً اطلاعات بیشتری درباره قیمت و زمان اعزام می‌فرمایید؟

    هرکس تمایل به خرید فیشهای حج عمره و تمتع داشته باشد، می‌تواند با مراجعه به دفتر زیارتی ما فیشها را خریداری کند؛ قیمتهای دفتر زیارتی ما نیز برای فیشهای عمره و تمتع مناسب است.

    تسنیم: در حال حاضر که عمره و تمتع تعطیل شده است؛ چطور می‌توانید متقاضیان را اعزام کنید؟

    در حال حاضر حج عمره و تمتع موقتاً تعطیل شده، اما این سفر که تا آخر تعطیل نمی‌ماند و در نهایت بازگشایی خواهد شد؛ متقاضی برای سفر به عمره فیش را خریداری می‌کند و هر زمان که حج عمره از تعلیق خارج شد در اولویت اعزام خواهد بود.

    تسنیم: قیمت فیشهای حج عمره چقدر است؟

    این فیشهای عمره کسانی است که قبلاً ثبت‌نام کرده‌اند و به مبلغ 500هزار تومان به فروش می‌رسد، البته باید متقاضیان مبلغ 500هزار تومان هم در بانک ملت بابت گشایش حساب پرداخت کنند.

    تسنیم: فیشهای حج تمتع چگونه و با چه قیمتی به فروش می‌رسد؟

    قیمت فیشهای مربوط به بازه زمانی سال 86 در حدود 5میلیون تومان است که زمان اعزام هم هفت سال پس از بازگشایی حج تمتع خواهد بود؛ متقاضیانی هم که قصد عزیمت به تمتع در زمان بازگشایی حج را دارند باید فیشهایی با قیمت 12.5 میلیون تومان را خریداری کنند».

    علت ارسال پیامکهای انبوه برای ترغیب متقاضیان به خرید فیشهای حج تمتع و عمره، موضوعی است که باید توسط مسئولان امر از جمله توسط سازمان حج و زیارت با دقت بررسی شود و مسئولان سازمان حج و زیارت باید به پرسشهایی نظیر اینکه آیا خرید و فروش فیشهای حج عمره و تمتع در زمان تعلیق و تعطیلی حج قانونی است یا خیر و اینکه این دفاتر زیارتی آیا مجاز به ارسال پیامک انبوه برای خرید و فروش فیشهای حج هستند، پاسخ دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی