عصر بازار

مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری:

گشایش‌های مالی در نیمه دوم سال

هیچ پروژه غیرفعالی نداریم

عصر اعتبار- شانزدهمین سالگرد عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد.

گشایش‌های مالی در نیمه دوم سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، صبح امروز با حضور علیرضا برادران، مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری شانزدهمین سالگرد عرضه سهام شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری در بورس تهران برگزارشد.

    برادران در این مراسم با اشاره به تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری در سال 67 اظهار داشت: امروز این صندوق 28 ساله شده و در سال 79 با نماد «وصندوق» وارد بورس شد.

    وی افزود: هم‌اکنون یک میلیون شاغل و بیش از یک میلیون و 400 بازنشسته کشوری در زیرمجموعه این صندوق حضور دارند که در سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت و مدیریت وجوه فعالیت‌های مولد و پربازده‌ای دارند.

      صندوق ها وضعیتی بحرانی دارند

    برادران خاطرنشان کرد: سودرسانی و منافع ذینفعان از مسئولیت‌های راهبردی این صندوق‌هاست، هرچند بحران‌های صندوق‌ها مسئولیت خطیری را بر دوش مدیران گذاشته است اما ما امیدواریم وجوه ذینفعان به گونه‌ای باشد که نتایج مثبتی عایدشان شود.

    مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: مجموعه هلدینگ انرژی با مصوبه صندوق بازنشستگی تاسیس شد تا در حوزه انرژی (نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاه‌ها) فعالیت داشته باشد.

      وی‌افزود: لوگوی ما در حال ثبت بوده و شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز، پتروشیمی (انرژی صبا) جزو حوزه‌های پر مزیت و بین‌الملل ما محسوب می‌شود.

    درصددیم حوزه انرژی را از مرزهای کشور خارج کنیم

    برادران ادامه داد: تکمیل زنجیره ارزش از برنامه های این هلدینگ بوده و با حمایت بورس در صددیم تا فعالیت‌های بین‌المللی خود را گسترش دهیم. همچنین درصددیم تا با توافق‌نامه بین بورس با کشورهای مختلف بتوانیم حوزه انرژی را از مرزهای کشور خارج کنیم.

    وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان امروز 51 درصد از پرتفوی ما را شامل می‌شود و در فازهای بعدی به سمت پتروپالایش و استحصال بیشتر از زنجیره گازهای کشور حرکت خواهیم کرد.

    برادران افزود: تنوع در ابزارهای مالی و بدهی و موازنه بین صندوق‌ها و همچنین تامین مالی از اوراق از اولویت‌های ما است تا بتوانیم اعتماد و اطمینان را به بازار بازگردانده و درجه نقد شوندگی و شفافیت در صندوق ها را افزایش دهیم. این مجموعه هم‌اکنون 7500 سهامدار مختلف دارد و در بازار پتروشیمی دارای نقش 5 درصدی است.

    نرخ پشتیبانی در صندوق بازنشستگی کشوری یک به یک است

    برادران در مورد اینکه جمعیت کشور به سمت سالمندی حرکت می‌کند گفت: سعی داریم تا امید به زندگی را با استانداردهای بین‌المللی منطبق کرده و نرخ پشتیبانی را تغییر دهیم اما هم‌اکنون نرخ پشتیبانی در صندوق بازنشستگی کشوری یک به یک است این در حالی است که باید 6 به یک باشد اما جای نگرانی نیست و صندوق بازنشستگی محلی برای چابک‌سازی و تصمیم‌سازی است.

    مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: حفظ سطح سود و افزایش بهره وری که در برنامه ششم دولت گنجانده شده باید مورد توجه قرار گیرد تا حقوق حقه بازنشستگان پرداخت شود.

    اکثر مجموعه‌های ما سودآور هستند

    وی ادامه داد: اکثر مجموعه‌های ما سودآور هستند و تنها شرکت ملی نفتکش در زنجیره انرژی در سال گذشته 1.3 میلیارد دلار درآمد داشته و یکی از ارزش‌های کشور به شمار می‌رود و اولین ناوگان بین‌المللی دنیاست. ما در لوله‌سازی اهواز بحران‌های کارگری داشتیم اما برای این شرکت قراردادهای سه ساله برای تولید یک میلیون تن لوله در نظر گرفته شده است.

    توافق‌نامه‌ای با ترکیه منعقد شد

    برادران ادامه داد: همچنین درصددیم با توافق‌نامه‌های بورس با بورس‌های بین‌المللی در ارتباط باشیم در این راستا توافق‌نامه‌ای با ترکیه منعقد شده که در حال مطالعه هستیم.

    هیچ پروژه غیرفعالی نداریم

    مدیرعامل هلدینگ انرژی صندوق بازنشستگی کشوری در پاسخ به سوالی در خصوص به روز رسانی تجهیزات نیروگاه‌ها و افزایش توان تولیدی آنها گفت: نیروگاه تبریز که نیروگاهی بخاری- گازی است قدیمی بوده و آن را از وزارت نیرو تحویل گرفتیم که هم اکنون در مدار است و مذاکراتی با شرکت‌های بین‌المللی ژاپنی برای افزایش بازدهی آنها و طرح‌های فنی – اقتصادی انجام شده است.

    وی افزود: هرچند کارشکنی‌هایی بعد از برجام صورت گرفت اما بالاخره در خصوص افزایش بازدهی نیروگاه تبریز در واحد سیکل ترکیبی طرح توسعه ایجاد شد و در واحد اندیمشک هم پروژه‌ای است که فروش تضمینی آن به وزارت نیرو انجام شده و مذاکرات با کشورهای مختلف برای سیکل ترکیبی صورت گرفته است همچنین در مورد بندرعباس و صبا فولاد خلیج فارس که 1.6 میلیون تن خواهد بود و به بهره‌برداری می‌رسد که این پروژه هفت سال متوقف بود اما با پیشرفت 25 درصدی پایان سال افتتاح خواهد شد.

    گشایش‌های مالی در نیمه دوم سال

    افزود: ما هیچ پروژه غیرفعالی نداریم و امیدواریم که گشایش‌های مالی در نیمه دوم سال صورت گیرد.

    برادران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کاهش ارزش سهام شرکت‌های صندوق بازنشستگی در سال گذشته و میزان زیان بازنشستگان گفت: کاهش ارزش در تابلو اتفاق می‌افتد اما نگاه‌ها به سرمایه‌های بلندمدت است. ما هیچ گاه تحت فشار از سوی صندوق نبودیم و حمایت وزارت کار را برای سرمایه‌گذاری و توسعه‌های جدید نیز داشته‌ایم. همانگونه که در پروژه مسجدسلیمان از ما حمایت شد اما ممکن است در تابلو شاهد ترولانس‌هایی بوده باشیم.

    برادران در خاتمه گفت: هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در راستای اقتصاد مقاومتی به صورت نقدی در این مجموعه انجام شده و کسب رتبه بازدهی از فروش دستاوردهای مجموعه ما بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو