عصر بازار

شرایط دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری

عصر اعتبار- ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری از روز شنبه (اول آبان ماه) شروع و تا پایان این ماه ادامه دارد.

شرایط دریافت «وام ضروری» بازنشستگان کشوری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بازنشستگان و موظفان صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند از اول تا 30 آبان‌ماه با توجه به شرایط و ضوابط موجود با ورود به بخش «ثبت‌نام وام ضروری سال 1395»، تعبیه شده در سایت صندوق به نشانی www.cspf.ir اقدام به درخواست ثبت وام ضروری خود کنند.

    پس از پایان مهلت ثبت‌نام و اعلام اسامی برندگان قرعه‌کشی مبلغ وام براساس اولویت تعیین شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز و مراتب با پیام کوتاه به اطلاع آنها خواهد رسید.

    شرایط و ضوابط دریافت وام

    -اعتبار وام براساس تعداد بازنشستگان و موظفین هر استان تعیین می‌شود.

    -اولویت با متقاضیانی است که تاکنون از وام ضروری استفاده نکرده باشند.

    -مبلغ وام 30 میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند واریز خواهد شد.

    - پرداخت اقساط وام 36 ماهه با کارمزد سالانه چهار درصد است.

    - فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر، با توافق سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند بنابراین متقاضی باید پس از دریافت فرم تعهد وراث و تکمیل آن توسط سایر وراث فرم را جهت تایید در اختیار مدیریت‌های صندوق در مرکز استان قرار دهد.

    -تنها در صورت ارائه فرم تعهد وراث و تایید مدیریت‌های صندوق بازنشستگی در مرکز استان درخواست ثبت‌نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.

    - درخصوص وراث صغیر و محجور اصل حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری در هنگام دریافت وام باید ارائه شود.

    همچنین تکمیل فرم حقی را برای دریافت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد، چنانچه تعداد متقاضیان در شرایط برابر افزون بر میزان مقرر باشد، در این صورت از طریق سیستم مکانیزه قرعه‌کشی و برندگان اعلام خواهند شد. با توجه به محدودیت در تامین اعتبار وام توسط بانک عامل، وام مذکور در شش مرحله و در فاصله زمانی دو ماه به ترتیب به برندگان پرداخت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی