عصر بازار

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی

عصر اعتبار- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۲۵ تا ۳۰هزار معلول‌زایی در کشور داریم که علت ۵۰ درصد از آنها مربوط به اختلالات ژنتیکی است.

موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق مستمری‌بگیران نهادهای حمایتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه ششم توسعه و برنامه‌های بهزیستی در حمایت از مددجویان افزود: دولت و کمیسیون فرهنگی تلفیق این برنامه را بررسی کردند و نسبت به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سقف 20 درصد حقوق را در نظر گرفتند.

    وی بیان کرد: دولت قبول کرده است تا بار مالی افزایش 20 درصدی حقوق مستمری‌بگیران را تنظیم کند.

    رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: قانون حمایت از معلولیت از دیگر برنامه‌های سازمان است و این قانون در مجلس کمیته‌ای مشترک تشکیل شد که به صورت جدی پیگیر امور هستیم تا هر چه زودتر از صحن مجلس این قانون تصویب شود و در سال آینده دولت آن را در برنامه بودجه قرار دهد.

    محسنی‌بندپی تصریح کرد: حمایت‌های مالی، توانبخشی، بیمه کارفرمایی و پرداخت حداقل مستمری قانون کار از مزایا و برنامه‌های قانون حمایت از معلولین هستند.

    وی ادمه داد: طرح غربالگری ژنتیک ازدواج از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی است که با هدف طرح کنترل معلولیت‌زدایی در کشور اجرا می شود.

    رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد: طرح غربالگری ژنتیک ازدواج را در دو استان یزد و کرمان به عنوان پایلوت انجام دادیم که با اجرای طرح 25درصد کاهش معلولیت را در این دو استان داریم.

    محسنی‌بندپی تاکید کرد: بیش از 25 تا 30هزار معلول‌زایی در کشور داریم که 50درصد از عوامل و دلایل  معلول‌زایی ها مربوط به اختلالات ژنتیک، 25درصد مربوط به مراقبت‌های حین زایمان و تغذیه و 25درصد دیگر ناشناخته هستند.

    وی در رابطه با شنوایی سنجی بیان کرد: در بحث شنوایی‌سنجی سه تا چهار نفر در 1000نفر دچار کم‌شنوایی و ناشنوایی می‌شوند.

    رئیس سازمان بهزیستی اضافه کرد: در برنامه کاری سازمان این موضوع مطرح شده است که غربالگری را بالای 90 درصد بالا ببریم تا با توجه به افزایش 25 تا 30 هزار معلول‌زایی در کشور امیدواریم بتوانیم در برنامه پنج ساله توسعه این میزان معلولیت را کاهش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو