عصر بازار

۶ روش چانه زنی بر سر حقوق !

عصر اعتبار- نیازی برای اثبات لیاقت‌تان به زمین و زمان دست بیاویزید تا به چانه زنی بر سر حقوق بپردازید. در این نوشتار از ۶ روش چانه زنی بر سر حقوق برای‌تان می‌گوییم .

۶ روش چانه زنی بر سر حقوق !
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از بازده، اگر دنبال افزایش حقوق هستید، حاشیه نروید. نیازی نیست ده‌ها دلیل برای اثبات لیاقت‌تان ارائه دهید. خوب فکر کنید و یک یا دو دلیل اصلی و محکم را انتخاب کنید و آنها را در جلسه مذاکره مطرح کنید.

    از این 5 روش برای چانه زنی بر سر حقوق استفاده کنید.

    1. خودتان پا پیش بگذارید

    مذاکره در واقع یک صحبت دوطرفه است. نباید منتظر بمانید تا رییس‌تان تشخیص دهد شما به چه چیزی نیاز دارید یا استحقاق چه مقدار حقوق را دارید. برای ایجاد تغییر در شرایط، باید قدم اول را خودتان بردارید.

    2. سکوت و عدم پیگیری، فرصت‌سوزی است

    عدم پیگیری در مورد بحث افزایش حقوق، واقعا به شما لطمه می‌زند. به عنوان مثال دو کارمند 30 ساله را در نظر می‌گیریم که کار و مسئولیت‌شان دقیقا یکسان است. حقوقی که سارا با شرکت بر سر آن به تفاهم رسیده، 50 درصد بیشتر از نیکی است. اگر سارا همین 50 درصد را پس‌انداز کند، بعد از 3 سال می‌تواند یک اتومبیل مناسب بخرد. پس دست روی دست نگذارید.

    3. حاشیه نروید

    اگر دنبال افزایش حقوق هستید، حاشیه نروید. نیازی نیست ده‌ها دلیل برای اثبات لیاقت‌تان ارائه دهید. خوب فکر کنید و یک یا دو دلیل اصلی و محکم را انتخاب کنید و آنها را در جلسه مذاکره مطرح کنید. مطمئنا یک یا دو دلیل قانع‌کننده خیلی بیشتر از طوماری از دلایل کوچک و بزرگ نتیجه می‌دهد.

    4. زمان مناسب برای مذاکره را پیدا کنید

    گاهی وقت‌ها تلاش برای کشاندن رییس بر سر میز مذاکره واقعا سخت می‌شود. شاید رییسی داشته باشیدکه هر بار موقع طرح بحث افزایش حقوق شما، سعی می‌کند از سر بازتان کند اما فراموش نکنید که گاهی بعد از یک جلسه کاری موفقیت‌آمیز، بهترین فرصت برای گفت‌وگو با رییس فراهم می‌شود. شاید چند دقیقه‌ای بیشتر طول نکشد اما اگر در جلسه خودی نشان داده باشید، رییس برای پذیرش پیشنهاد احتمالی شما آمادگی بیشتری خواهد داشت. حتی اگر در همان زمان هم رییس‌تان علاقه‌ای به گفت‌وگو در این مورد نشان نمی‌دهد، سعی کنید وقتی از او بگیرید و بعدا سر فرصت به مذاکره بنشینید.

    5. یادتان باشد رییس هم از مذاکره خوشش نمی‌آید

    دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود رییس‌تان بیشتر از شما از مذاکره فراری باشد. شاید او دوست ندارد درخواست کسی را رد کند و شاید هم می‌ترسد که بازنده مذاکره باشد. اگر رییس‌تان به بهانه‌های مختلف از مذاکره شانه خالی می‌کند، احتمالا به دلیل اول است اما اگر برخورد تندی نشان می‌دهد، احتمالا به این دلیل است که از واگذار کردن بازی به شما می‌ترسد. پس به عکس‌العمل‌ها دقت کنید و سیاستی را در پیش بگیرید که شرایط شیر و روباه را به حالت شیر و شیر تبدیل کنید. در این صورت، خیال رییس‌تان راحت می‌شود و می‌فهمد که نمی‌خواهید او را در جایگاه بازنده قرار بدهید.

    6. راجع به مسائل مختلف صحبت کنید

    علاوه بر اضافه حقوق، همواره درخواست‌های دیگری را هم می‌توان در مذاکره با رؤسا مطرح کرد. گاهی این درخواست‌ها موثرتر واقع می‌شوند و ترتیب اثر دادن به آنها برای برخی از رؤسا راحت‌تر از پرداخت حقوق بالاتر است. می‌توانید از رییس خود بخواهید امکاناتی فراهم کند تا شما در دوره‌های آموزشی مشخصی شرکت کنید، دوره‌هایی که در آینده به پیشرفت کاری شما کمک می‌کنند، حتی می‌توانید پیشنهاد دورکاری (کار کردن از خانه) را مطرح کنید و یا خواهان تعطیلی بیشتر و یا سپردن کار متفاوت تر به خودتان شوید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو