عصر بازار

قطر سرمایه گذاری در بزرگترین صندوق جهان را بررسی می کند

عصر اعتبار- قطر در حال بررسی سرمایه گذاری در صندوق ۱۰۰ میلیارد دلاری فن آوری جهانی است که توسط گروه سافت بانک و عربستان تأسیس شده است.

قطر سرمایه گذاری در بزرگترین صندوق جهان را بررسی می کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، صندوق 100 میلیارد دلاری فن آوری جهانی که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری جهان به شمار می رود ماه گذشته توسط عربستان و "سافت بانک" که یک شرکت ژاپنی فعال در بخش فن آوری و ارتباطات است، تأسیس شد.

    گفته می شود صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان و سافت بانک برای این صندوق نیاز به 30 میلیارد دلار سرمایه دیگر دارند.

    به همین منظور ماسایوشی سان رییس سافت بانک برای مذاکره در این خصوص در ماه های اخیر سفرهایی را به دبی و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس انجام داده است.

    از این رو قطر در حال بررسی سرمایه گذاری میلیارد دلاری در این صندوق است تا به کاهش اتکاء اقتصاد این کشور به نفت کمک کند اما هنوز هیچ توافقنامه نهایی صورت نگرفته است.

    ظاهرا گلدمن ساکس به عنوان مشاور در این زمینه فعالیت می کند.

    پروژه ایجاد این صندوق در چارچوب برنامه عربستان سعودی برای خارج کردن اقتصاد کشورش از تک قطبی بودن تا سال 2030 میلادی است.

    بر اساس تفاهم نامه ای که بین سافت بانک و عربستان به امضا رسیده است، سافت بانک حداقل 25 میلیارد دلار و عربستان 45 میلیارد دلار در پنج سال آینده در این صندوق سرمایه گذاری می کنند و ما بقی از طریق شرکت های بزرگ سرمایه گذاری دیگر تأمین خواهد شد.

    سان گفته است: با تاسیس این صندوق می توانیم به شکل گیری شرکت های فناوری نوپا در سراسر جهان کمک کنیم. تا یک دهه دیگر این صندوق تبدیل به بزرگ ترین شرکت سرمایه گذاری در بخش فناوری خواهد شد.

    بنابراین گزارش، کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به دلیل کاهش قیمت نفت و افزایش کسری بودجه خود، به دنبال منابع درآمدی جدیدی می گردند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی