عصر بازار

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا:

محرومیت از خدمات بانکی و بیمه‌ای در انتظار سربازان غایب

عصر اعتبار- در سال ۹۵ برای مشمولان غایب اخطاریه‌ کتبی فرستاده شده است تا هرچه سریعتر با مراجعه به پلیس وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند. بخشی از این ۲.۵ میلیون نفر افرادی هستند که کارت‌های پایان خدمت قدیمی دارند و هنوز نسبت به تعویض آن اقدام نکردند به همین دلیل در سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا وضعیت خدمتی آنها مشخص نیست.

محرومیت از خدمات بانکی و بیمه‌ای در انتظار سربازان غایب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از نسیم، در هماهنگی انجام شده با بانک‌ها از ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به سربازان غایب خودداری خواهد شد.

     سردار کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به وجود حدود 2.5 میلیون نفر غایب از خدمت سربازی گفت: در سال 95 برای غایبان اخطاریه کتبی ارسال می‌شود.

    جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص تعیین تکلیف مشمولان غایب گفت: در سال 95 برای مشمولان غایب اخطاریه‌ کتبی فرستاده شده است تا هرچه سریعتر با مراجعه به پلیس وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کنند.

    وی گفت: اگر سربازان به این اخطاریه‌های کتبی و پیامک‌های پلیس توجه نکنند براساس ماده 58 قانون تعقیب و شناسایی می‌شوند اما پیش از این تعقیب و شناسایی تلاش می‌شود تا از طریق ایجاد محرومیت و محدودیت‌های  اجتماعی آنها را مجاب به تعیین تکلیف درخصوص وضعیت خدمت سربازی‌‌شان کنیم.

    سردار کریمی تصریح کرد: اولین اقدام این است که با هماهنگی انجام شده با بانک‌ها از ارائه خدمات و تسهیلات بانکی به این افراد خودداری خواهد شد و در مرحله بعد موضوع بیمه و خدمات این‌چنینی حذف خواهد شد.

    جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: ما حدود 2.5 میلیون مشمول غایب داشتیم که از این تعداد حدود 1.5 میلیون نفر کسانی هستند که بیش از 8 سال غیبت داشتند که این تعداد اکنون به زیر یک میلیون رسیده است.

    وی گفت: بخشی از این 2.5 میلیون نفر افرادی هستند که کارت‌های پایان خدمت قدیمی دارند و هنوز نسبت به تعویض آن اقدام نکردند به همین دلیل در سامانه سازمان وظیفه عمومی ناجا وضعیت خدمتی آنها مشخص نیست.

    سردار کریمی گفت: بخش دیگری که در این گروه قرار می‌گیرند کسانی هستند که معلول‌‌ند و در گوشه خانه مانده‌اند و خانواده‌شان تاکنون اقدامی برای تعیین تکلیف آنها نکردند و دسته آخر هم کسانی هستند که در زندان به سر می‌برند.

    جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: فرصتی که قانون برای مشمولان غایب بالای 8 سال درنظر گرفته فرصت خوبی است تا این گروه از جامعه وضعیت خود را مشخص کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی