عصر بازار

رایزنی برای پرداخت حقوق و مزایای محیط بانان برابر سابقه و مدارک تحصیلی‌

عصر اعتبار- فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه محیط‌بانان حقوق و مزایای درجات محیط بانی را دریافت نمی‌کنند، گفت: در این خصوص مکاتباتی با سازمان حفاظت از محیط زیست انجام شده است و درحال پیگیری این موضوع هستیم.

رایزنی برای پرداخت حقوق و مزایای محیط بانان برابر سابقه و مدارک تحصیلی‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نقی میرزاکریمی گفت: درجات محیط بانان همان درجات گارد محیط زیست است ولی با تشکیل یگان حفاظت محیط زیست این موضوع مجددا بازنگری و به کل پرسنل ابلاغ شده است.

    وی ادامه داد: مطابق مدرک تحصیلی و سابقه کاری درجات محیط بانان بازنگری شد ولی مشکلی که وجود دارد این است که محیط بانان حقوق و مزایای این درجات را دریافت نمی‌کنند. در حال پیگیری این قضیه از طریق سازمان حفاظت محیط زیست هستیم که حقوق و مزایای محیط بانان برابر سابقه و مدارک تحصیلی‌شان پرداخت شود که انگیزه‌ای برای محیط بانان باشد؛ چرا که آنها مسلح هستند و از ضوابط نظامی برخوردار می‌باشند.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه محیط زیست استان تهران با داشتن 24 پاسگاه محیط بانی در سطح استان و در قالب شش اداره اجرایی شهرستانی اداره می‌شود، گفت: محیط بانان به صورت شبانه روز در حال گشت و کنترل هستند و با تخلفات شکار و صید در سطح مناطق حفاظت شده و در سطح شهرها با خرید و فروش و قاچاق حیوانات برخوردهای قانونی دارد.

    113پرونده تخلف شکار و صید در استان تهران با زیان حدود سه میلیارد ریالی

    میرزاکریمی گفت: طی شش ماه نخست سال توانسته‌ایم با 113 مورد تخلف شکار و صید برخورد قانونی داشته باشیم که 113 پرونده در این زمینه تشکیل شده و 147 نفر دستگیر شدند.

    وی درباره ضرر و زیان وارد شده از طریق این تخلفات محیط زیستی گفت: مبلغ دو میلیارد و 960 میلیون و 796 هزار ریال میزان ضرر و زیان متعلق به این تخلفات بوده که از این میزان 584 میلیون و 292 هزار ریال به سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران وصول شده و بقیه پرونده‌ها نیز در حال پیگیری است.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: 28 پرونده تخلف محیط زیستی در سطح استان تهران مختومه شده است و 85 پرونده دیگر در مراجع قضایی در حال پیگیری است. این تخلفات در زمینه‌هایی مانند صید غیر مجاز آبزیان، شکار غیر مجاز پرندگان و پستانداران، زنده گیری پرندگان و پستانداران و 47 مورد شروع به شکار بوده است.

    وی درباره نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و غیر زنده گفت: در این زمینه هفت قبضه سلاح شکاری غیر مجاز و 17 قبضه سلاح مجاز و سلاح‌های جنگی کشف شده که در زمینه تخلفات شکار و صید غیر مجاز از آنها استفاده می‌شد.

    میرزاکریمی در زمینه نگهداری و خرید و فروش حیاط وحش گفت: تاکسیدرمی یک قلاده روباه و یک خرس و حیواناتی مانند گراز، مارال، قوچ، میش وحشی و انواع حیوانات دیگر را داشته‌ایم.

    فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سه ماه اول سال و در خردادماه که فصل زایمان حیات وحش است متاسفانه افراد و شکارچیانی در این زمان اقدام به زنده گیری نوزاد و حیوانی که تازه متولد شده است و توانایی فرار را ندارند می‌کنند، گفت: همکاران ما در این زمینه برخوردهای جدی‌ را داشته‌اند.

    وی درباره شکار غیرمجاز پستانداران گفت: حیواناتی مانند بز، بزغاله، کل، قوچ و میش گونه‌هایی هستند که نسبت به گونه‌های دیگر بیشتر شکار می‌شوند همچنین در خصوص صید آبزیان در منطقه لار چون ماهی قزل آلای خال قرمز در طول تابستان شاهد تخلفاتی بودیم که برخوردهای قانونی در این زمینه صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی