عصر بازار

نوبخت خبر داد:

اختصاص ۹۱۲ میلیارد تومان اعتبار خاص برای ۵۱ طرح استان مرکزی

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اختصاص ۹۱۲ میلیارد تومان اعتبار خاص دو ساله برای ۵۱ طرح استان مرکزی خبر داد و گفت: گردش مالی با چنین اعتباری طی دو سال در استان مرکزی حتما در توسعه آن تاثیرگذار خواهد بود.

اختصاص ۹۱۲ میلیارد تومان اعتبار خاص برای ۵۱ طرح استان مرکزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، نوبخت در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با اشاره به اعتبارات خاص در سفر رییس جمهور به استان مرکزی گفت: استان مرکزی متناسب با ظرفیت‌ها و شایستگی‌ها از رشد اعتبارات خوبی برخوردار است.

    وی افزود: این استان از نظر تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یا اعتبارات عمرانی، 130 میلیارد تومان اعتبار در سال 95 دارد که نسبت به سال گذشته 29درصد رشد داشته است.

    وی افزود: اگر دو درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به این رقم اضافه کنیم، 147 میلیارد تومان جمع تملک دارایی می‌شود که نسبت به سال گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

    نوبخت ادامه داد: برای این سفر اعتبارات خاص جهت 51 طرح و پروژه بالغ بر 912 میلیارد تومان برای سال‌های 95 و 96 دیده شده است. روش توزیع اعتبارات به گونه‌ای است که همه طرح‌ها و پروژه‌ها باید ظرف دو سال به اتمام برسد و سازمان برنامه و بودجه موظف است 100درصد اعتبارات در نظر گرفته شده را پرداخت کند.

    وی با تاکید بر اینکه نمایندگان و مدیران استان باید مصوبات این سفر را پیگیری کنند، تصریح کرد: برای چهار طرح روستایی و شهری اعتبار 76 میلیارد تومان و برای پنج طرح کشاورزی 127 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. عمده اعتبارات برای منابع آب است که تنها برای چهار طرح 205 میلیارد تومان اعتبار دیده شده است.

    نوبخت ادامه داد: 68 میلیارد تومان در حوزه علمی فرهنگی، 121 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان با هفت طرح و پروژه، برای تکمیل طرح های ورزشی نیز بیش از شش میلیارد و 400 میلیون تومان دیده شده است. برخی طرح های دیگر نیز با هماهنگی استان پیگیری می شود.

    وی اضافه کرد: همچنین در حوزه تعاون بیش از 30 پروژه در دستور کار است. در حوزه ارتباطات نیز 52 میلیارد تومان جهت توسعه مخابرات دیده شده است.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: بالغ بر 20 هزار و 500 میلیارد تومان از بدهی های معوق پیمانکاران ظرف هفته آینده تسویه می شود.

    وی افزود: در آینده نزدیک به استان مرکزی سفر خواهم کرد و موظف هستم جلسات مستمر برای نظارت امور داشته باشم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو