عصر بازار

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

ماهانه مبلغی برابر با هزینه هدفمندی یارانه‌ها مستمری می‌پردازیم

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهیانه حدود ۳۴۰۰ میلیارد تومان برابر با میزان هزینه هدفمندی یارانه‌ها مستمری پرداخت می‌کند.

ماهانه مبلغی برابر با هزینه هدفمندی یارانه‌ها مستمری می‌پردازیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدتقی نوربخش در نشست توسعه زیرساخت‌های تامین اجتماعی استان، اظهار کرد: به‌نوعی از ابتدای انقلاب، کشور درگیر جنگ تمام‌عیار اقتصادی است و بنابه دلایل اعمال تحریم‌ها و مشکلات درون‌زا در یک دهه اخیر ، اقتصاد کشور تحت‌فشار قرار داشته است.

    وی افزود: دولت باید رکود منفی 5.4 درصدی را ارتقاء و تورم 40 درصدی را کاهش می‌داد؛ دراین شرایط سازمان تأمین اجتماعی که تأثیرپذیر ازجغرافیای اقتصادی کشور است مانند دیگر سازمان‌های بیمه‌ای دنیا در شرایط توسعه، تحت‌فشار قرار دارد.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: براساس بودجه‌ای که در مجلس تصویب‌شده است تخصیص سازمان برنامه‌وبودجه درماه حدود 17 تا 18 هزارمیلیارد تومان است درحالی‌که مصارف سازمان اجتماعی درماه5200 میلیاردتومان است.

    نوربخش اضافه کرد: این میزان از حجم تعهدات نشان‌دهنده این است که سازمان تأمین اجتماعی خاک‌ریز اول خط مقدم این جنگ تمام‌ عیار اقتصادی است به این معناکه اقتصادمقاومتی، اقتصادی که بدون اتکا به نفت که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرمودند، مصداق اصلی آن درسازمان تأمین اجتماعی است.

    وی بیان کرد: این سازمان ماهیانه حدود 3400 میلیارد تومان برابر با میزان هزینه هدفمندی یارانه‌ها مستمری پرداخت می‌کند.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: این سازمان همچنین حدود220 میلیاردتومان بیمه بیکاری پرداخت می‌کند وحدود هزارمیلیاردتومان برای پرداخت به مراکزطرف قرارداد هزینه می‌کند.

    نوربخش افزود: همچنین ماهیانه 400 میلیاردتومان نیز برای مراکز درمانی هزینه می‌کند که درمجموع این سازمان 30 درصدکل کشور در زمینه‌های مختلف هزینه پرداخت می‌کند و حتی یک ریال هم ازمحل بودجه عمومی دولت دریافت نمی‌کند.

    وی اظهار کرد: دراین سه سال دولت فعلی 79 درصد مستمری بازنشستگان این سازمان افزایش‌یافته است و از 8 مرکز درمانی در استان لرستان دو مرکز درعمر این دولت افتتاح ‌شده است.

    مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به بیمارستان تامین اجتماعی کوثر بروجرد، تصریح کرد: این بیمارستان در تراز مردم شهرستان نیست.

    نوربخش گفت: مطالعات فنی گسترش مرکز بیمارستان کوثر و چند مرکز دیگر در کشور در دستور کار قرار گرفته و طرح آن‌ها تقریبا آماده‌ شده است اما برای توسعه این مراکز نباید تعاملات بین بخشی آن‌ها به هم بخورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی