عصر بازار

ماجرای بازنشسته‌ها در فوتبال ختم به خیر می‌شود؟

سنوات ۱۵ میلیاردی شاغلان بازنشسته‌، دغدغه جدید مهدی تاج

عصر اعتبار- فدراسیون فوتبال برای اجرای دستور ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور و عدم استفاده از ۴۲ بازنشسته این فدراسیون به مشکل جدید خورده است. سنوات میلیاردی این بازنشسته‌ها، دغدغه‌ی جدید مهدی تاج برای اجرای قانون است.

سنوات ۱۵ میلیاردی شاغلان بازنشسته‌، دغدغه جدید مهدی تاج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، پس از آنکه سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا از 42 بازنشسته شاغل در این فدراسیون استفاده نشود، راهکارهای متنوع و زیادی برای تسویه‌حساب با این کارکنان در پیش گرفته شد. مقامات فدراسیون فوتبال اعلام کرده‌اند خواستار اجرای دستور ابلاغی سازمان بازرسی کل کشور در این باره هستند، اما به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال این روزها مشکلات خاصی برای اجرای این قانون دارد.

    در طی 2 ماه گذشته فدراسیون فوتبال تلاش کرده که با ابلاغ دستور سازمان بازرسی به تک‌تک 42 بازنشسته شاغل از آنان بخواهد از ارائه‌ی کار در فدراسیون خودداری کنند، حتی بنا به دستور دبیر کل فدراسیون فوتبال حقوق مهرماه 37 نفر از بازنشسته‌ها پرداخت نشد، اما پس از آنکه مشخص شد 5 بازنشسته حقوق گرفته‌اند و این موضوع اعتراض سایر بازنشسته‌ها را به همراه داشت، فدراسیون فوتبال اعلام کرد که برای آخرین بار حقوق مهرماه 95 کلیه بازنشسته‌ها را پرداخت می‌کند و در ادامه نیز تهدید کرد که در آبان‌ماه به هیچ یک از بازنشسته‌ها حقوقی پرداخت نخواهد شد.

    به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال علاوه بر دغدغه‌های اجرایی در موضوع عدم استفاده از بازنشسته‌ها، دغدغه مالی نیز دارد. فدراسیون در صورتی که بخواهد  از 42 بازنشسته کنونی شاغل در فدراسیون استفاده نکند، باید مبلغی بالغ بر 15 میلیارد ریال، معادل یک میلیارد و 500 میلیون تومان به این بازنشسته‌ها به عنوان سنوات خدمت پرداخت کند و این موضوع به چالشی بزرگ برای فدراسیون فوتبال تبدیل شده است. آن هم برای فدراسیونی که از غم بی‌پولی و بی‌اعتباری دچار مشکلات اجرایی فراوانی شده است.

    باید دید که آیا مهدی تاج در روزهای منتهی به پایان ماه جاری می‌تواند راهکاری برای خروج از این بن‌بست پیدا کند تا هم دستور سازمان بازرسی کل کشور و قانون اجرا شده باشد و هم دغدغه‌های مالی فدراسیون فوتبال مورد توجه قرار گرفته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی