عصر بازار

همکاری های بانکی با ایران در دستور کار اوکراین

عصر اعتبار- سرگئی کیسیلیتسا معاون وزارت امور خارجه اوکراین در دیدار با ابراهیم رحیم پور همتای ایرانی خود اعلام کرد که کی یف همکاری های مالی و بانکی را در دستور کار توسعه روابط با تهران قرار داده است.

همکاری های بانکی با ایران در دستور کار اوکراین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به‌گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، در این دیدار که در چارچوب برنامه های کاری سفر سه روزه هیات ایرانی به ریاست رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه ایران به اوکراین انجام شد، دامنه گسترده ای از موضوعات مورد علاقه، بررسی و همچنین بر لزوم گسترش فراگیر روابط دو جانبه تاکید شد.
    رحیم پور در این مذاکرات با اشاره به روابط نزدیک دو کشور طی سال های پس از فروپاشی اتحاد شوروی (1991)، ظرفیت های بخش های صنعتی، کشاورزی، انرژی، ترانزیت و گردشگری را برای پایه ریزی گسترش روابط قابل توجه ارزیابی کرد و شرایط کنونی را فرصت مناسبی برای توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی برشمرد.
    معاون آسیا و اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه همچنین، موقعیت جغرافیایی ایران و اوکراین را به عنوان عاملی برای دسترسی و ارتباط بهتر دو کشور با اروپا و اقیانوس هند اعلام کرد.
    رحیم پور اقدام برای رفع موانع موجود در راه توسعه همکاری های دو کشور، تقویت روابط بانکی، گمرکی و تسهیل روادید بین دو کشور را مهم خواند.
    کیسیلیتسا معاون وزارت امور خارجه اوکراین نیز با ارزشمند خواندن پیشنهادهای مطرح شده و تاکید بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران، خواستار تلاش دو کشور برای ارتقای سطح مبادلات تجاری شد و گفت که کی یف در زمینه ارتقای مناسبات با تهران مصمم است.
    مقام اوکراینی همچنین اظهار کرد: با توجه به مشورت های کنسولی، دولت اوکراین در پی تصویب سندی است که بر اساس آن، تسهیلات زیادی برای افزایش روابط مردمی با جمهوری اسلامی ایران فراهم خواهد شد و همچنین در پی رفع محدودیت های بانکی هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی