عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

بانک توسعه صادرات دروازه ورود بانک آو چاینا به اقتصاد ایران است

عصر اعتبار- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بانک توسعه صادرات بدلیل ماهیت تخصصی و دولتی آن و به لحاظ ساختار فعالیتها، مطابقت بیشتری برای آغاز مبادلات بانک آو چاینا «BANK OF CHINA» با بانک های ایرانی دارد.

بانک توسعه صادرات دروازه ورود بانک آو چاینا به اقتصاد ایران است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اگزیم نیوز، آقای دکتر حسین قضاوی در نشست مشترک هیات بانک آوچاینا و مدیران اگزیم بانک ایران گفت: بانک توسعه صادرات خدمات متنوعی اعم از اعتبار خریدار و فرمت های مناسب دیگری برای تبادل خدمات مالی بین الملل دارد و از سابقه خوبی در مبادلات بانکی بین المللی برخوردار است.
    قضاوی در این نشست ضمن تشریح شرایط فعلی اقتصاد ایران و بهبودهای حاصل شده در دوران پساتحریم، آمادگی سیستم بانکی ایران را برای پذیرش سرمایه گذاری مطمئن خارجی در کشور اعلام کرد
    قضاوی تشریح کرد: در دوران تحریم های ظالمانه غرب، ایران صدمه های اقتصادی بسیاری را متحمل شد و بازارهای خود در کشورهای هدف را از دست داد. در نتیجه این تحریم ها روابط اقتصادی و بازرگانی ما در سطح دنیا با محدودیت مواجه شد.
    معاون وزیر اقتصاد خطاب به هیات این بانک چینی گفت: شما می توانید برای افزایش سطح مراودات بانکی و تجاری با ما ابتدا با بانک مرکزی ایران هماهنگ شوید و بعد از قرارداد با این نهاد مرجع در سایه مجوز بانک مرکزی با بانک های تجاری و تخصصی ایرانی وارد مباله شوید.
    قضاوی تاکید کرد: اولین قدم برقراری اعتبارات کوتاه مدت است که روند کوتاه تری دارد و نیاز به ضمانت و پیچیدگی فرایند اجرایی در آن وجود ندارد. اعتبارات خارجی شما به تناسب سلیقه در پروژه های متنوع ایرانی قابل استفاده خواهد بود.
    معاون وزیر اقتصاد و دارایی همچنین به رفع مرحله ای محدودیت های ایران در مروادات تجاری و مالی پرداخت و گفت: مدت زیادی است که اوفک مبادلات یورویی با ایران را مجاز و بدون اشکال اعلام کرده است. بر این اساس هر بانک خارج از آمریکا حتی اگر بانک آمریکایی باشد می تواند با بانک های ایرانی مبادلات یورویی برقرار نماید.
    قضاوی افزود: در مرحله بعد و اعلام اخیر اوفک مبادلات دلاری با ایران نیز تحت شرایطی آزاد اعلام شد. بر این اساس مبادله دلاری با ایران نیز با شرط اینکه از سیستم مالی آمریکا استفاده نکند مجاز خواهد بود و جای هیچ نگرانی در این رابطه نیست.
    چن سینگینگ رییس بانک آوچاینا در این نشست گفت: بانک چین یکی از 4 بانک برتر و مهم در کشور چین است و بیش از 3 هزار روابط بانکی در خاورمیانه دارد.
    این مقام مسئول در ادامه گفت: ما آماده کمک به بانک های ایرانی هستیم و برای تطبیق آنها با استانداردهای بین الملل بعد از تحریم ها تلاش می کنیم.
    این بانک چینی در سال 1912 توسط دولت جمهوری خلق چین و به دستور رییس جمهور وقت این کشور؛ سون یات سن راه‌اندازی شد و جایگزین بانک دولت پادشاهی چین گردید. این بانک در حال حاضر قدیمی‌ترین بانک فعال در کشور چین است. در سال 2009 بانک آوچاینا دومین بانک بزرگ در جمهوری خلق چین و پنجمین بانک بزرگ جهان بر پایه میزان ارزش بازار به‌شمار می‌آید. شعبه مرکزی این بانک در شهر پکن قرار داردو سهام آن در بازار بورس اوراق بهادار هنگ کنگ و بورس شانگهای معامله می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو