عصر بازار

کیش اینوکس ۲۰۱۶ (۱۴)

رونق خصوصی سازی هدف اصلی حضور در نمایشگاه کیش است

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان با هدف اصلی بازاریابی و رونق خصوصی سازی با استفاده از شرایط و تسهیلات ایجاد شده در پسابرجام بویژه حضور خارجی ها و ایرانیان مقیم خارج در نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی کیش حاضر است.

رونق خصوصی سازی هدف اصلی حضور در نمایشگاه کیش است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدجعفر سبحانی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری هشتمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و سومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2016) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: شرایط سیاسی و اقتصادی ایران بویژه در پسابرجام، وضعیت اقتصاد کشور را به گونه ‌ای رقم زده که در این مقطع، بیش از هر زمان دیگری برقراری ارتباطات بین‌المللی ضروری است.
    به گفته این مقام مسئول، این ارتباطات تجاری بدون حضور در زنجیره ارزش اقتصاد جهانی و مذاکره با فعالان اقتصادی معتبر و بین‌المللی حاصل نمی‌شود؛ به همین منظور سازمان خصوصی سازی برای بازاریابی شرکت های آماده واگذاری و تبلیغات هرچه بیشتر برای آنها، در نمایشگاه کیش اینوکس حضور یافته است.
    وی افزود: نمایشگاه های بین المللی از قابلیت های لازم برای تسهیل حضور سرمایه گذاران بویژه خارجی ها برخوردارند و این موضوع در شرایط کنونی و پسابرجام که همه روزه شاهد حضور هیات ها و تیم های اقتصادی و تجاری خارجی در کشور برای مذاکره یا انعقاد قرارداد هستیم، از اهمیت بیشتری برخوردار است.
    سبحانی با اشاره به حضور سازمان خصوصی سازی در دو دوره گذشته این نمایشگاه، خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته به دلیل مواجهه با تحریم ها، امکان حضور گسترده خارجی ها و حتی ایرانیان مقیم خارج در نمایشگاه وجود نداشت، اما امروز و با بهبود شرایط، تسهیلاتی در حضور آنان ایجاد شده است.
    وی یادآور شد: تاکنون و در واگذاری های سازمان خصوصی سازی، شاهد حضور سرمایه گذاران خارجی نبودیم، اما امید می رود در نمایشگاه حاضر این موضوع رونق بیشتری داشته باشد.
    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی به ایرنا گفت : حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی، ضمن رونق دادن به رقابت ها در این عرصه، اقتصاد کشور را از فناوری ها و دانش روز مورد نیاز در صنایع مختلف بهره مند خواهد کرد و از این طریق به بهبود اوضاع اقتصادی خواهد انجامید.
    وی اظهارکرد :سازمان خصوصی سازی با تهیه بسته ها و کتابچه های اطلاعات به دو زبان انگلیسی و فارسی از محل استقرار، قیمت سهام، تعداد پرسنل، وضعیت سود سهام و .. از شرکت های آماده واگذاری، همچنین تهیه فیلم های کوتاه و مستندات تصویری از این شرکت ها، برای حضور پر قدرت در نمایشگاه کیش اینوکس 2016 آماده شده است.
    سبحانی بیان کرد: 200 شرکت در فهرست واگذاری سال 95 این سازمان قرار دارند که حدود 65 شرکت بزرگ و متوسط نظیر پتروشیمی دماوند، پالایشگاه ها، شرکت سپیدرود رشت، شرکت ملی حفاری، شرکت صنایع جانبی نیشکر می توانند جاذبه های مناسبی برای سرمایه گذاران بویژه خارجی ها داشته باشند و با انجام تبلیغات و بازاریابی مناسب در این نمایشگاه، سعی بر رونق خصوصی سازی داریم.
    وی یادآور شد: این سازمان با برگزاری یک پنل تخصصی با عنوان 'خصوصی سازی و راهکارهای مدنظر' و همچنین سخنرانی آقای 'پوری حسینی' معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان خصوصی سازی، حضوری پر رنگ در نمایشگاه دارد.
    به گزارش ایرنا، معرفی قابلیت های نهادهای مالی داخلی و خارجی، توانمندی ها و دستاوردهای بازار سرمایه، پول و بیمه کشور، توانمندی های شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، ارایه خدمات نوین بانکی و بیمه ای، کمک به تشکیل سرمایه دراقتصاد ملی، افزایش ظرفیت ها برای رقابت بازار پول و سرمایه کشور با بازارهای مشابه منطقه و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در طرح های کلان ملی از مهم ترین اهداف برگزاری Kish Invex 2016 است .
    همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی، ارایه جدید ترین الگوهای تامین مالی برای طرح های سرمایه گذاری و تبادل اطلاعات فنی و تجاری بین سرمایه گذاران و مجریان طرح های سرمایه گذاری، از دیگر اهداف در نظر گرفته شده برای این رویداد است.
    وجود امکانات مناسب درجزیره کیش و سهولت تردد اتباع خارجی بدون ویزا، امکان حضور شرکت های بین المللی و حضور سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه را فراهم آورده است.
    این نمایشگاه در مساحت افزون بر 21 هزار مترمربع که 11 هزار مترمربع آن فضای مفید نمایشگاهی است، تا پنجشنبه 13 آبان ماه همه روزه از ساعت 17 تا 22 پذیرای علاقه مندان است.
    حدود 200 سازمان و شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی