عصر بازار

جزئیات پرداخت تسهیلات رونق تولید

پرداخت ۴۵ هزار میلیارد ریال

عصر اعتبار- از ابتدای اردیبهشت تا ۲۷ مهر امسال ۶۱۸۵ بنگاه کوچک و متوسط موفق به دریافت حدود ۴۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید از شبکه بانکی کشور شده‎‌اند.

جزئیات پرداخت تسهیلات رونق تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، طرح دولت برای خروج از رکود بنگاه‌های کوچک و متوسط از اردیبهشت امسال کلید خورد و در این راستا به بنگاه ها اعلام شد که برای دریافت این تسهیلات با توجه به شرایط اعلام شده به بانک ها مراجعه کنند. هرچند که برخی از متولیان بخش خصوصی معتقدند این تسهیلات تاکنون نتوانسته نقش زیادی برای خروج از رکود بخش صنعت داشته باشد اما رئیس کل بانک مرکزی معتقد است این تسهیلات تاثیر خوبی را در بخش تولید می‌گذارد.

    سیف با بیان اینکه عملکرد نشان می‌دهد دستاورد بهتر از پیش بینی ما بود، ادامه داد: ما به بانک‌ها ابلاغ کردیم که هر بنگاهی که شرایط را داشته باشد می‌تواند از بانک تسهیلات بگیرد. برای بانکها هم اقدام مثبتی است زیرا باعث می شود بدهی آنها نیز بازپرداخت شود. رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک‌ها هم استقبال خوبی کرده‌اند و با وجود اینکه در شرایط تنگنای مالی هستند این اقدام باعث شد تا تسهیلات نظام بانکی به صورت جهت دار و با هدف مشخص تخصیص پیدا کند.

    وی با تاکید بر اینکه این تسهیلات شور و تحرک را در واحدها بخصوص در استانها بوجود آورده است، ادامه داد: در روزهای اول تصور شده بود که این تسهیلات فقط برای بخش صنعت است در صورتی که علاوه بر صنعت، تمام بخش‌های تولیدی از جمله کشاورزی هم شامل آن می‌شود.

    گزارش‌های آماری از تسهیلات رونق تولید پرداخت شده نشان می‌دهد که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری تا تاریخ 27 مهر 95 در مجموع تعداد 6 هزار و 185 بنگاه کوچک و متوسط (زیر 100 نفر کارکن) موفق به دریافت تسهیلات بانکی به مبلغ حدود 45 هزار میلیارد ریال شده‌اند.

     

    از کل مبلغ پرداختی بابت تسهیلات، بیشترین میزان تسهیلات به ترتیب مربوط به استان‌های لرستان با مبلغی معادل 2.958.986 میلیون  ریال برای 119 واحد، استان فارس با 2.877.563 میلیون ریال برای 231 واحد و استان اصفهان با مبلغ 2.490.955 میلیون ریال برای 355 واحد بوده است.

    همچنین بانک کشاورزی با تامین تسهیلات 3.251 واحد به مبلغ 11.797.527 میلیون ریال، بانک ملی با تامین تسهیلات 662 واحد با مبلغ 7.357.653 میلیون ریال و بانک ملت با تامین تسهیلات 481 واحد با مبلغ 5.780.128 میلیون ریال بیشترین میزان تسهیلات را در اختیار متقاضیان قرار داده‌اند.

    نمودار میزان تسهیلات پرداختی به استان ها به ترتیب بیشترین تا کمترین

     

    نمودار میزان تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل به ترتیب از بیشترین تا کمترین

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی