عصر بازار

رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد

سود سهام عدالت از سال آینده پرداخت می‌شود

عصر اعتبار- رییس سازمان خصوصی سازی با اعلام این که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد گفت: اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم.

سود سهام عدالت از سال آینده پرداخت می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، میر علی اشرف پوری حسینی درجمع خبرنگاران با اعلام این خبر که سود سهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولین تعلق دارد، اظهارداشت: این اوراق برای سهامداران قطعا ارزش بیشتری نسبت به قبل خواهد داشت.

    رییس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه اگر سهام را نتوانیم آزاد کنیم و قابل معامله هم نباشد، لااقل باید سود آنرا در سال آینده به مشمولان پرداخت کنیم، افزود: اما هنوز این موضوع و میزان سود پرداختی به صورت کامل ساماندهی نشده چراکه شرکتهای سهام عدالت هنوز کاملا منفک نشده است.

    وی اضافه کرد: هنوز این موضوع شناسایی نشده که کدام شرکتها در اختیار مشمولان طرح قرار می‌گیرد و کدامیک به دولت بر می‌گردد. البته سازمان خصوصی سازی وظایف خود را انجام داده و پیش نویس آن را تهیه کرده و به مراجع ذیربط تحویل داده ولی هنوز تبدیل به مصوبه نشده است.

    رییس سازمان خصوصی سازی با تأکید بر اینکه در مورد میزان سودی که در اختیار هر یک از دارندگان سهام عدالت قرار می‌گیرد فعلا نمی‌توان اظهار نظر کرد، تصریح کرد: باید به این نکته اشاره کرد که در طول ده سال گذشته حدود 42 هزار سهم به این طرح اختصاص پیدا کرده که حدود 30 هزار میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است؛ ولی مابقی هنوز قیمت‌گذاری نشده و به نظر می‌رسد این مقدار قابل قیمت‌گذاری هم نباشد.

    پوری حسینی در ادامه با اعلام اینکه آیا 12 هزار میلیارد تومان باقیمانده نیز در سبد قرار گیرد یا کنار گذاشته شود، مصوبه دولت را نیاز دارد، گفت: باید توجه داشت که اگر سهام شرکتی به سهام عدالت اختصاص یافته تا تیرماه سال قبل فرصت دارد که مجمع برگزار کرده و سود سهام عدالت را جدا کنند و بعد از آن هم،  8 ماه دیگروقت صرف تادیه کنند بر همین اساس تا پایان سال 96 این پول در حساب مشمولان خواهد بود.

    پورحسینی با اشاره به اینکه پرداخت سود سهام متعلق به مشمولان سهام عدالت برای فعالیت در سال 95 که سال 96 مشخص و پرداخت می‌شود، به دارندگان سهام عدالت اختصاص دارد قطعی است، اظهارداشت: مگر اینکه مجلس قانون دیگری وضع یا ابلاغیه دیگری داشته باشیم.

    *ممکن است این سهام را به دست مردم ندهیم ولی سود را در سال آینده به مردم خواهیم داد.

    وی در ادامه از مذاکره سرمایه گذاران خارجی با سازمان خصوصی سازی برای خرید سهام برخی شرکت های دولتی به ارائه توضیحاتی پرداخت و افزود: حضور سرمایه گذاران خارجی در نیروگاهها و شرکت های پتروشیمی بیشتراز سایر بخش ها است و امیدواریم امسال تا پایان سال این سرمایه گذاران وارد مذاکره با سازمان خصوصی سازی شوند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه این سازمان امسال از تعهدی که به خزانه برای واریز وجوه خصوصی سازی به خزانه دارد عقب است ، تصریح کرد: در نیمه اول امسال 50 درصد از وظایف تعهدات را متناسب با یک دوم تعهد سالانه به خزانه انجام داده ایم اما متاسفانه عده ای از خریداران که بیشتر شبه دولتی و خصولتی ها هستند به جهت اینکه نتوانستند مطالبات خود را از دولت دریافت کنند وجوه این سازمان را نمی پردازند.

    رئیس سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: البته ما نیز این منطق را قبول داریم که اگر فردی از دولت طلبکار و به دولت بدهکار است طرف طلب آنها را بگیریم و اگر این موضوع به مصوبه دولت تبدیل شد و دولت برای تهاتر مصوبه ای را صادر کرد ما از آن تمکین کنیم البته چاره ای جز این نداریم.

    پوری حسینی با اشاره به اینکه هر دو طرف طلبکار هستند، اظهارداشت:  برخی موفق شده مصوبه ای از دولت دریافت کنند تا این بدهی ها از مطالبات دولت کسر شود اما برخی هنوز موفق نشده اند و بدون اخذ مصوبه پول سازمان را نمی پردازند و این بزرگترین آفت در شش ماه اول امسال بوده است.

    وی با بیان اینکه سازمان خصوصی سازی از طریق سه راهکار وصول مطالبات را پیگیری می کند، گفت: ممکن است در برخی موارد سهام را به نام فرد دیگری کنیم یا سهام در وثیقه را بفروشیم و یا حتی قرارداد را فسخ کنیم و این ابزارها همگی مورد استفاده قرار می گیرند ضمن اینکه اگر استدلال محکمه پسندی برای عدم پرداخت مطالبات وجود داشته باشد که مصوبه یا مجوز داشته باشد با آن همراهی خواهیم کرد و به قدر کافی به همه مهلت داده ایم.

    رئیس سازمان خصوصی سازی با ابراز امیدواری نسبت به بهبود اوضاع اقتصاد ایران و پرداخت مطالبات این سازمان از سوی بخش خصوصی تصریح کرد: ارزیابی ما برای سال آینده آن است که حداقل 5 هزار میلیارد تومان از تعهدات قبلی سهم کمتری در بودجه سال 96 برای تعهدات خزانه سازمان خصوصی سازی در نظر گرفته شود چرا که سودسهام عدالت سال آینده متعلق به دولت نبوده و به مشمولان تعلق دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو