عصر بازار

پناهی در پنل تامین منابع مالی، بدهی یا سرمایه مطرح کرد:

شفافیت اطلاعات مالی گام اول در جذب سرمایه گذار خارجی

عصر اعتبار- عضو هیات مدیره بانک ملی گفت: نه تنها در نظام بانکی بلکه در کلیه فعالیت های اقتصادی شفافیت اطلاعات مالی از نکات بسیار مهم در جذب سرمایه گذار خارجی به شمار می رود .

شفافیت اطلاعات مالی گام اول در جذب سرمایه گذار خارجی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، غلامرضا پناهی در پنل تامین منابع مالی، بدهی یا سرمایه به نکاتی در باره جذب و جلب سرمایه گذار خارجی اشاره کرد و گفت:یکی از نکات مهم در جذب و جلب سرمایه گذار خارجی باید مورد توجه قرار گیرد بحث نظام ارزی کشور است. نظام ارزی در کشور برمبنای قانون نظام شناور مدیریت شده است. اما متاسفانه با توجه به شرایط موجود کشور اجرای آن با وقفه مواجه شده است.
    وی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت برای اینکه بتوانیم جریان و مبادلات ارزی در کشور صورت گیرد باید نرخ ارز برمبنای مکانیزم نظام شناور مدیریت شده تعیین شود.چرا که در این صورت است که فعالان اقتصادی و بانکی در کشور می توانند فعالیت ارزی انجام دهند.
    عضو هیات مدیره  بانک ملی افزود: به طور یقین هیچ سرمایه گذار خارجی تا زمانی که از بازگشت سود سرمایه خود در کشوری اطمینان خاطر نداشته باشد تصمیمی به سرمایه گذاری نخواهد کرد.
    پناهی  شفافیت اطلاعات مالی را یکی دیگر از نکات مهم در جذب سرمایه گذار خارجی عنوان کرد و گفت:درجذب سرمایه گذار خارجی  باید به این نکته توجه داشت نه تنهادر نظام بانکی بلکه در کلیه فعالیت های اقتصادی شفافیت اطلاعات مالی از نکات بسیار مهم در جذب سرمایه گذار خارجی به شمار می رود .
    وی اظهارداشت:باید تمامی شرکت های بورسی و نظام مالی که در اقتصاد کشور فعالیت می کنند به سمت شفافیت و ارئه اطلاعات اقتصادی و مالی دقیق  خود براساس استانداردها حرکت کنند چرا که سرمایه گذار خارجی نیازدارد با یک زبان مشترک مالی که قابل فهم باشد صحبت کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی