عصر بازار

انتقاد مدیرعامل سازمان بازنشستگی از مغفول ماندن موضوع بازنشستگان در کشور

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران از مغفول ماندن موضوع بازنشستگان در برنامه ریزی دستگاههای مختلف کشور انتقاد کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که در کشور نادیده گرفته می‌شود، موضوع بازنشستگان است.

انتقاد مدیرعامل سازمان بازنشستگی از مغفول ماندن موضوع بازنشستگان در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مصطفی منتظرالمهدی با انتقاد از اینکه سیاست مشخصی برای رشد فکری دانش‌آموزان برنامه‌ریزی نشده و در آموزش عالی نیز این طور است،‌گفت: همین موضوع را در ابعاد بزرگ‌تر باید برای بازنشستگان و خانواده آنها در نظر گرفت.
    مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان اینکه پس از 30 سال به جایگاه اصلی بازنشستگان توجه خاصی نمی‌شود، یادآور شد: موضوع بازنشستگی فراتر از پرداخت حقوق به آنها است.
    وی با تأکید بر اینکه یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که رؤسای جمهور دنیا در انتخابات خود مطرح می‌کنند، بازنشستگی و صندوق مربوط به آنها است،‌ تصریح کرد: سازمان بازنشستگی شهرداری تهران مجموعه بزرگی است که به خانواده تحت پوشش شهرداری خدمات‌رسانی می‌کند و شاید کارهایی که در صندوق بازنشستگی شهرداری صورت می‌گیرد، در دنیا بهترین الگو باشد که توزیع مرتب سبد کالای در درب منازل این افراد، از جمله خدمات این مجموعه است.
    مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران همچنین با تحلیل معضلات و مشکلات حاکم بر صندوق‌ها و سازمان‌های بازنشستگی، تصریح کرد: اصلی‌ترین مساله‌ای که به صندوق‌های بازنشستگی ضربه می‌زند، دخالت‌های بیجا از سوی نهادهای مرتبط و غیر مرتبط است که بدون شناخت دقیق از وظایف و رسالت‌های حاکم بر این صندوق‌ها، صرفا بر اساس نگاه از بالا به پایین عمل کرده و در کار صندوق‌ها دخالت می‌کنند.
    منتظرالمهدی تصریح کرد: بنده به عنوان یک مدیر سازمان بازنشستگی اعلام می‌کنم که هیچکس برای دستگیری و کمک به ما به این صندوق نیامده است، اما برای مزاحمت آمده‌اند و هیچ حمایت مشخصی از ما نمی‌شود.
    وی تأکید کرد:‌ تنها شهرداری و شهردار تهران است که به ما کمک می‌کند و چندان، حمایت‌ بخش‌های مختلف را نمی‌بینیم که این، معضل اصلی بسیاری از صندوق‌های بازنشستگی است.
    مدیرعامل سازمان بازنشستگی به هرم جمعیتی کشور اشاره کرده و با اشاره به حرکت هرم جمعیتی به سمت جامعه سالمندی خاطرنشان کرد: با وجود چنین جامعه‌ای در سال‌های آتی و تبدیل شدن مساله سالمندی به عنوان جدی ترین مساله اجتماعی ایران، متاسفانه هیچ نگاه جامع و علمی برای این امر وجود ندارد و به همین دلیل، قطعا با مشکلات و بحران‌های جدی در صورت بی تدبیری در این حوزه مواجه خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو