عصر بازار

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازسوی بنیاد مستضعفان به طرح های اشتغالزا

عصر اعتبار- رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی این بنیاد برای سرمایه گذاری و اجرای طرح های اشتغالزا توسط مردم و بخش خصوصی با اولویت روستاها برای هر یک از استان ها اختصاص داده شده است.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازسوی بنیاد مستضعفان به طرح های اشتغالزا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در جلسه کارگروه پرورش ماهی در قفس استان گیلان افزود: این تسهیلات در طرح های اشتغالزایی در بخش های مختلف از جمله تولیدی، گردشگری، کشاورزی و صنعت پرداخت می شود.
    وی تصریح کرد: بر اساس قانون بانک ها، باید 30 درصد کار برای پرداخت تسهیلات انجام شده باشد در حالیکه ما 9 درصد انجام کار را برای این طرح ها تعریف کرده ایم.
    سعیدی کیا با بیان اینکه باید خود را صرف خدمت و کارکردن برای مردم کنیم، افزود: بنیاد مستضعفان با اجرای طرح های اشتغالزایی بدنبال رشد اشتغال و کارآفرینی در کشور است.
    وی به اجرای این طرح ها در گیلان نیز اشاره و بیان کرد: سهمیه گیلان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به طور کامل اختصاص یافته و در حال اجرایی شدن است.
    وی نظارت استانداری ، بانک عامل و بنیاد مستضعفان را بر اجرای این طرح ها از مزایای پرداخت این تسهیلات عنوان کرد.
    وی همچنین به تسهیلات در بخش پرورش ماهیان در قفس اشاره و اضافه کرد: برای اجرای این طرح نیز در گیلان، 50 میلیارد ریال از سوی بنیاد مستضعفان اختصاص یافته است.
    وی با یادآوری تفاهم نامه بنیاد علوی با بانک سینا برای اعطای تسهیلات یارانه ای برای طرح های کوچک اشتغالزایی افزود: در جمع بندی ما قرار شد که برای طرح پرورش ماهیان خاویاری با کمک شیلات، به واحدهای تولید 20 تنی تسهیلات اعطا شود.
    سعیدی کیا با بیان اینکه طرح های 20 تنی پرورش ماهیان خاویاری با همکاری شیلات تهیه شده، اظهار کرد: از طریق بانک عامل ، برای این طرح ها تسهیلات پرداخت می کنیم.
    وی به پشتیبانی از طرح های پرورش ماهی در انبارسر آستانه اشرفیه اشاره و اظهار امیدواری کرد که اشتغال خوبی در این بخش ایجاد شود.
    سعیدی کیا گفت: باید فرصتی برای مردم مهیا کنیم تا بتوانند زندگی خود را بچرخانند.
    پرورش ماهی در قفس، یکی از روش های متداول در دنیا برای استفاده بهتر از منابع آبی به منظور تولید پروتئین است.
    پرورش ماهی در قفس در ایران برای نخستین بار سال 1389 توسط اداره کل شیلات گیلان در دریای خزر به صورت آزمایشی اجرا شد.
    گیلان با تولید بالغ بر 47 هزار تن ماهیان گرمابی و سردآبی، از استان های برتر در تولیدات شیلاتی است.
    استان گیلان از مراکز مهم تکثیر و پرورش ماهی در کشور نیز محسوب می شود و دارای سه مرکز تکثیر ماهی شامل مرکز شهید انصاری در رشت، شهید بهشتی در سنگر و مرکز سیاهکل است.

    ** گیلان رتبه برتر کشوری در بهره گیری از تسهیلات اعطایی بنیاد مستضعفان را دارد
    استاندار گیلان نیز در این جلسه گفت: این استان در بهره مندی از تسهیلات اعطایی بنیاد مستضعفان به طرح های اشتغالزایی کشور، بیشترین استفاده را برده و رتبه برتر دارد.
    محمدعلی نجفی به ارتقاء سهم بنیاد مستضعفان در بخش تولید و اشتغال اشاره و بیان کرد: افزایش سهم پنج درصدی امکانات و درآمدها به 30 درصد در بخش اشتغال و تولید، از جمله اقدامات ارزشمند این بنیاد است که سهم بسزایی را در بخش تولید و اشتغال به ویژه در روستاها در پی خواهد داشت.
    وی به دو رویکرد جدید بنیاد مستضعفان در اعطای تسهیلات به طرح های تولیدی اشتغالزایی روستایی و تولید ماهیان خاویاری اشاره کرد و گفت: گیلان با حمایت استانداری و تلاش مدیران، جزو استان های برتر در دریافت تسهیلات اعطایی بنیاد مستضعفان شده است.
    نجفی با اشاره به توفیقات حاصل شده در بخش پرورش ماهیان خاویاری و ماهی در قفس در گیلان گفت: در بخش پرورش ماهیان خاویاری در گیلان، 9 طرح نهایی و اکنون پنج طرح اجرایی می شود.
    وی تصریح کرد: گیلان با 147 طرح مصوب در بخش های تولیدی و شرکت های اشتغالزا ، از لحاظ مبلغ ریالی رتبه نخست کشوری و از لحاظ طرح های مصوب، رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
    وی با یادآوری تولید 300 تنی گیلان در بخش ماهیان خاویاری در گذشته تصریح کرد: متاسفانه طی سال های گذشته این رقم به دو تا سه تن کاهش یافته است.
    استاندار گیلان بر ضرورت افزایش تولید ماهیان خاویاری به 300 تا 350 تن تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای طرح پرورش ماهیان خاویاری در منطقه انبارسر آستانه اشرفیه باید هرچه سریعتر آغاز شود.
    وی ادامه داد: اجرای این طرح، فرصت جدیدی برای اشتغالزایی در آن منطقه است.
    استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزاری منتخب دولت قدردانی و تصریح کرد: انشالله این مهم موجب همکاری بیشتر و تلاش مضاعف بین دولت و مجلس شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو