عصر بازار

طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار نزدیک شد

عصر اعتبار- طلای جهانی روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانیهای فزاینده سرمایه گذاران نسبت به دورنمای اقتصاد جهانی و ابهامات پیرامون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرده است، به بالاترین قیمت یک ماه اخیر صعود کرد.

طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور، 0.33 درصد رشد کرد و به 1292.09دلار رسید.

    در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.4 درصد رشد کرد و به 1293.10 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه 14.90 دلار یا 1.2 درصد افزایش یافت و در 1288 دلار بسته شد که بالاترین قیمت از سوم اکتبر بود.

    بدنبال بازگشایی تحقیقات اف بی آی از هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات در ارتباط با استفاده وی از سرویس ایمیل غیرمحرمانه، اضطراب بازار درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افزایش پیدا کرده است و تقاضا برای طلا و سایر داراییهای مطمئن تقویت شده است. طلا در شرایط بی‌ثباتی سیاسی یا اقتصادی به پناهگاه مطمئن برای سرمایه گذارانی تبدیل می شود که معتقدند این فلز بهتر از داراییهای دیگر ارزش خود را حفظ می کند.

    نظرسنجی‌های اخیر نشان داده اند که تحقیقات ایمیل باعث شده برتری کلینتون نسبت به دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه وی کمتر شود. بازارهای مالی تا حد زیادی روی پیروزی کلینتون حساب کرده بودند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارها همچنین در انتظار انتشار بیانیه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا هستند تا درباره زمان افزایش نرخهای بهره ارزیابی جدیدی پیدا کنند. نشست دو روزه کمیته بازار آزاد فدرال بعدازظهر چهارشنبه پایان می گیرد. 

    اما سرمایه گذاران احتمال تصویب افزایش نرخهای بهره در این نشست را بعید می دانند. آمار معاملات صندوقهای فدرال نشان می دهد معامله گران احتمال افزایش نرخهای بهره در دسامبر را 73.6 درصد برآورد می کنند. گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی و سایر آمار بازار کار برای اکتبر که روز جمعه منتشر می شود، برای ارزیابی چشم انداز نرخهای بهره به دقت رصد می‌شوند.

    طلا به افزایش نرخهای بهره آمریکا فوق العاده حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر، هزینه نگهداری این فلز را که بازدهی ندارد افزایش می دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آن لطمه می زند.

    بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه به پایین‌ترین سطح در هفت هفته اخیر سقوط کردند و ارزش دلار آمریکا تحت فشار قرار گرفت.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود 0.5 درصد افزایش یافت و به 18.41 دلار رسید. هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش، به 986.49 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری حدود 0.1 درصد کاهش یافت و در 631.10 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی