عصر بازار

۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان در داورزن پرداخت شده است

عصر اعتبار- مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: ظرف یک سال اخیر ۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به ۱۹۵ نفر از متقاضیان بخش کشاورزی در این شهرستان پرداخت شده است.

۵۲ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان در داورزن پرداخت شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، حسین تاج آبادی موضوع این تسهیلات را پرورش ماهی و آبزیان، پرورش زنبور عسل، پرورش گاو شیری، مکانیزاسیون مزارع، اشتغال زنان، جوانان، روستائیان، خرید تراکتور و موارد مشابه برشمرد.
    وی در اد امه از صدور مجوز ساخت 2 مجتمع شهرک فرآوری، صنایع بسته بندی داروهای گیاهی به متراژ 134 هکتار و مجتمع گلخانه ای به متراژ 65 هکتار در این شهرستان خبر داد.
    او افزود: برای اجرای طرح مطالعات و جانمایی این طرحها 2 میلیارد و 850 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.
    مدیر جهاد کشاورزی داورزن ادامه داد: با بهره برداری از این طرحها زمینه برای ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری، بسته بندی و کشت محصولات گلخانه ای همچون فلفل، گیاهان دارویی و ادویه در تین شهرستان فراهم می شود.
    وی همچنین گفت: بزرگترین مجتمع گلخانه ای غرب خراسان رضوی در روستای ریوند بخش باشتین داورزن آماده برای سرمایه گذاری است.
    تاج آبادی افزود: این مجتمع در مساحت 49 هکتار با 60 واحد از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اینک 2 واحد گلخانه ای با اختصاص 9 میلیارد ریال تسهیلات در زمینه پرورش خیار در آن فعال هستند.
    وی ادامه داد: این مجتمع در راستای ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان بخش کشاورزی ایجاد شده اما هم اینک به دلیل کمبود نقدینگی این افراد شرایط ایجاد واحدهای گلخانه ای را ندارند.
    مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی و راه اندازی سایر واحدهای این مجتمع تامین شده است.
    داورزن با 17 هزار هکتار عرصه باغی و زراعی چهار هزار و 250 بهره بردار فعال در بخش کشاورزی دارد.
    مرکز شهرستان 28 هزار نفری داورزن در فاصله 310 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی